کد مطلب: ۲۳۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

اسراری که باید درباره «کمپر ارسطو» بدانید

کمپر ارسطو و از این دست کمپرها برای تردد در جاده‌های ایران احتیاج به مجوز اتوکمپینگ دارند

تریبون اقتصاد-کمپر ارسطو با مجوز موقت برای استفاده در سریال پایتخت مورد استفاده قرار گرفت. برخلاف عدد و رقم‌هایی که در پیج‌های اینستاگرامی می‌بینیم، قابلیت قیمت‌گذاری ندارد و آنطور که عوامل سریال می‌گویند برای طراحی کمپر بیشتر از هر ۱۰ لوکیشن دیگر، وقت تلف شده است. با اتمام سریال پایتخت بد نیست حقایقی از کمپر ارسطو را مرور کنیم. 

به گزارش تریبون اقتصاد؛ یک| کمپر ارسطو ظرف سه هفته گذشته جزو پرتکرارترین جست‌و‌جو‌های اینترنتی ایرانی‌ها بوده است. تب سرچ‌های اینترنتی درباره کمپر ارسطو قاعدتا باید بعد قسمت‌های اول پایین می‌آمد، اما باوجود اتمام فصل هفتم سریال پایتخت خبر‌های زیادی با این کلیدواژه منتشر می‌شود.

قیمت کمپر ارسطو بیشتر از امکانات و قوانین مربوط به کمپر‌ها در ایران مورد توجه قرار گرفته و به خاطر تفاوت‌های بزرگ کمپر ارسطو درمقایسه با سایر کمپر‌هایی که تا حالا در کشورمان داشتیم، ماجرا اهمیت پیدا کرده است. 

اگر دنبال واقعیت ماجرا هستید، باید بدانید کمپر ارسطو قابلیت قیمت‌گذاری در کشورمان را ندارد ولی در یکسری از صفحات اینستاگرامی و حتی سایت‌های نسبتا مطرح، برای کمپری که نمونه مشابه در ایران ندارد، روی هوا بالای ۳۰، ۴۰ میلیارد قیمت تعیین کرده‌اند.

دو| کمپر ارسوط ذاتا یک اتوبوس معمولی است که احتمالا در جاده‌های بین‌شهری به چشمتان خورده است. عبارت عقاب جلو اتوبوس قرار دارد و نشان شرکت عقاب افشان محسوب می‌شود.

کمپر ارسطو قبل از اینکه به شکل فعلی تبدیل شود، مثل همه اتوبوس‌های معمولی کاربری مسافربری عمومی داشته و طبق حرف‌های مدیر پروژه سریال پایتخت آماده‌سازی آن بیشتر از هر ۱۰ لوکیشن دیگر سریال طول کشیده است. 

کمپر سریال پایتخت همانطور که ارسطو به دفعات پزش را داد، مجهز به آشپزخانه، سرویس بهداشتی، تخت‌خواب بازشو و سقف بازشو، مبلمان و حتی چیز‌هایی مثل دستگاه اسپرسوساز است و به همین خاطر خیلی‌ها دوست دارند از قیمت و مظنه کمپر باخبر شوند.

سه| قیمت کمپر ارسطو واقعا مشخص نیست. وقتی کالایی مثل چنین کمپر لوکسی نمونه مشابه در ایران نداشته باشد، قابلیت قیمت‌گذاری ندارد و می‌توانیم با خیال راحت از عدد و رقم‌های اعلام‌شده در پیج‌های اینستاگرامی و برخی سایت‌ها عبور کنیم.

کمپر‌های موجود در ایران معمولا از جنس ون و سواری‌های شخصی هستند که هر کدام بسته به امکانات و مدل و فاکتور‌های جورواجور قیمت دارند و نمونه دیگری از آنها به اسم کاروان مسافرتی شناخته می‌شوند. 

با یک سرچ ساده در پلتفرم‌های اینترنتی درباره کمپر‌های موجود در ایران خیلی چیز‌ها از جمله قیمت‌های اعلامی بابت کمپر‌هایی مثل ون اینرودز و حتی مینی‌بوس‌های قدیمی بنز دستتان می‌آید.

به عنوان مثال یک نفر یکی از همین مینی‌بوس‌های قدیمی بنز را که دقیقا ۴۰ سال از زمان تولیدش می‌گذرد، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای فروش گذاشته است. ارزش خود مینی‌بوس بنز به این عدد نزدیک نیست، اما وجود موتور پمپ، پنل خورشیدی، سینک ظرفشویی، آبگرمکن و چند آپشن دیگر باعث شده فروشنده دنبال مشتری با این عدد باشد.

چهار| کمپر ارسوط برای تولید سریال پایتخت مجوز موقت گرفته و قرار نیست هر کسی با واردات چنین کمپری به دل جاده‌های ایران بزند. کمپر ارسطو و از این دست کمپر‌ها احتیاج به مجوز اتوکمپینگ دارند. چون بحث تغییر کاربری مطرح می‌شود و به همین خاطر کمپر ارسطو علاوه بر اینکه شانسی برای دریافت معاینه فنی نخواهد داشت، احتمالا در همان اولین ایستگاه پلیس راه متوقف می‌شود. 

این دست محدودیت‌ها را معمولا برای خودرو‌های سواری که به کمپر تبدیل می‌شوند نداریم، اما وقتی بحث به ون و مینی‌بوس و اتوبوس می‌رسد، داستان هم عوض می‌شود.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین