کد مطلب: ۲۳۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد

رقم عجیب درآمد صداوسیما از پایتخت؛ شبی ۱۴۴ هزار میلیارد

گسترش‌نیوز در گزارشی مدعی شد هر قسمت سریال پایتخت 7، حدود ۱۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد تبلیغاتی برای صداوسیما داشته است!

تریبون اقتصاد- سریال «پایتخت ۷» در نوروز امسال بار دیگر توانست جایگاه خود را به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین تولیدات تلویزیونی تثبیت کند؛ اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، درآمد فوق‌العاده‌ای است که صداوسیما از محل پخش آگهی‌های بازرگانی این سریال کسب کرده است.

به گزارش گسترش‌نیوز، بر اساس گزارش‌های غیررسمی و تحلیل هزینه‌های تبلیغاتی، در هر قسمت از این سریال، حدود ۸ دقیقه آگهی بازرگانی پخش شده که با در نظر گرفتن نرخ فعلی آگهی‌ها، معادل ۳۲۷ میلیون تومان برای هر ثانیه بوده است. این بدان معناست که هر قسمت سریال حدود ۱۴۴ هزار میلیارد تومان درآمد تبلیغاتی برای صداوسیما داشته است.

با احتساب پخش ۲۰ قسمت اصلی و در نظر گرفتن میانگین سه بار بازپخش برای هر قسمت، مجموع درآمد حاصل از تبلیغات در بازه پخش این مجموعه، به رقم خیره‌کننده‌ای می‌رسد. این در حالی است که مبلغ مذکور، تنها بخشی از درآمد صداوسیما است؛ چرا که تبلیغات پیش از آغاز هر قسمت و نیز آگهی‌های اسپانسرینگ جداگانه نیز به این درآمد افزوده می‌شوند.

سریال پایتخت که در فصل‌های پیشین نیز جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون محسوب می‌شد، در نوروز ۱۴۰۴ با فصل هفتم بازگشت و بار دیگر جایگاه خود را در بین خانواده‌های ایرانی تثبیت کرد. اما این بار، علاوه بر موفقیت هنری و جذب مخاطب، ابعاد اقتصادی سودآوری آن برای تلویزیون نیز در کانون توجه قرار گرفته است.

در حالی که بسیاری از نهادهای دولتی با مشکل کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کنند، این میزان درآمد برای رسانه ملی می‌تواند نقش مهمی در تأمین منابع مالی و حتی سرمایه‌گذاری برای تولید محتواهای آتی ایفا کند، مشروط بر آن‌که شفافیت در تخصیص این درآمدها وجود داشته باشد.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین