کد مطلب: ۱۸۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

راهنمای کد دستوری استعلام کالابرگ با گوشی

تریبون اقتصاد_استعلام از طریق سامانه‌های آنلاین مثل «وزارت رفاه» و «کالابرگ الکترونیک»، ارسال پیامک از طریق برنامه «رفاه» و «شاپرک» و همچنین مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها از طریق پایانه‌ها انجام می‌شود.
به گزارش میلی، دولت اجرای ۲ نوبت کالابرگ در دستور کار قرار داده که یک نوبت آن ۱۰ اسفندماه اجرایی می شد. بر این اساس، برای سه دهک اعتبار ۵۰۰ هزار تومان و برای چهار دهک اعتبار ۳۵۰ هزار تومان را در نظر گرفته است.
با این حساب، خانواده‌های چهار نفره در دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۲ میلیون تومان و خانواده‌های چهار نفره در دهک‌های چهارم تا هفتم مبلغ ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ دریافت خواهند کرد.
در نتیجه، خانواده‌های چهار نفره در دهک‌های اول تا سوم در مجموع ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و خانواده‌های چهار نفره در دهک‌های چهارم تا هفتم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه و کالابرگ دریافت خواهند کرد.
راهنمای کامل و کدهای دستوری استعلام یارانه کالابرگ
طرح کالابرگ الکترونیکی که قرار بود از روز جمعه آغاز شود، به دلیل تأخیر در هماهنگی چهار دستگاه دولتی، به احتمال زیاد با دو تا سه روز تاخیر اجرایی خواهد شد.
اعتبار این کالابرگ به کد ملی سرپرست خانوار واریز می‌شود و سرپرست خانوار می‌تواند با استفاده از هر کارت بانکی خود به فروشگاه‌های اعلام‌شده مراجعه کند و حداقل سه قلم کالای مشمول طرح را خریداری کند.
وزیر رفاه اعلام کرد که زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی آماده شده و بخشنامه‌های مربوطه به استان‌ها ارسال شده است.
بر اساس این برنامه، نخستین نوبت پرداخت کالابرگ در تاریخ ۱۰ اسفند برای ۷ دهک درآمدی آغاز خواهد شد.
کالابرگ الکترونیکی؛ علت تاخیر در واریز
مرحله اول یارانه کالابرگ الکترونیکی که قرار بود تا روز جمعه اجرا شود، به دلیل هماهنگی چهار دستگاه دولتی با تاخیر اجرا خواهد شد. سرپرست وزارت کار به تازگی اعلام کرد که احتمالا اجرای این طرح با ۲ یا ۳ روز تأخیر همراه خواهد بود.
طبق اعلام سخنگوی دولت، این طرح برای ۷ دهک تصویب شده و اولین دوره کالابرگ قبل از عید و دوره بعدی پس از عید نوروز اجرایی خواهد شد. همچنین، بسته معیشتی دولت تا پیش از ماه رمضان به این هفت دهک اختصاص خواهد یافت.


نحوه اطلاع از میزان شارژ باقی‌مانده در حساب

خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی برای اطلاع از مانده اعتبار خود، می‌توانند با مراجعه به سایت shoma.sfara.ir اپلیکیشن «شما» را دریافت کنند.

کد دستوری استعلام کالابرگ الکترونیکی نیز یک روش ارتباطی مبتنی بر USSD است که کاربران می‌توانند بدون نیاز به اینترنت، وضعیت سبد کالای خود را مشاهده کنند. این روش به‌ویژه برای افرادی که به گوشی‌های هوشمند یا اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، کاربردی است.
برای استعلام سبد کالا از طریق گوشی، در مرحله اول وارد قسمت شماره‌گیری گوشی شوید و کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*  را شماره‌گیری کنید.
در مرحله بعد گزینه مربوط به «استعلام موجودی» یا «بررسی اعتبار» را انتخاب و در صورت نیاز، کد ملی خود را وارد کنید.
در مرحله آخر نتیجه استعلام، شامل اطلاعات مربوط به سبد کالا، میزان اعتبار و فروشگاه‌های طرف قرارداد، به شما نمایش داده می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین