کد مطلب: ۲۱۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

چرا مردم پایتخت ۷ را دوست نداشتند؟

قسمت اول فصل هفتم پایتخت، پس از انتظار بسیار، بالاخره منتشر شد.

تریبون اقتصاد به نقل از برترین‌ها، قسمت اول فصل هفتم پایتخت، پس از انتظار بسیار، بالاخره منتشر شد. اینطور که از نظرات مخاطبان پیداست باید گفت همین یک قسمت کافی بود تا بفهمیم پایتخت هم همان پایتخت‌های قدیم! در ادامه به برخی از حواشی قسمت اول پایتخت ۷ که توجه کابران زیادی را به خود جلب کرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دوست داشتیم بیشتر بخندیم

ساخت پایتخت ۷ و پخش آن( البته با چهار روز تاخیر) در نوروز ۱۴۰۴، یکی از موج‌های خبری گسترده بود‌. این موج خبری بسیاری از مردم را به آشتی کردن با صدا و سیما امیدوار کرد اما با پخش قسمت اول، چیزی دستگیر مخاطبان نشد. در واقع نکته‌‌ی واضح این است که متن پایتخت۷ چیزی نیست جز شوخی‌های تکراری از فصول گذشته این سریال که حالا دیگر سوژه خوبی برای خندیدن نیستند. به خصوص در شرایطی که حتی ایده‌های جدید هم نمی‌توانند توجه مخاطبان را جلب کنند و موجب خنده‌ی آن‌ها شوند. شاید بتوان گفت ایده‌‌ی فصل هفتم، همان ایده‌ی تکراری فصل‌های قبل است که در این فصل با روش جدیدی تکرار شده و قرار نیست چیزی جدیدی به مخاطبان ارائه دهد.

هما دیگر آن همای سابق نیست

یکی از نکاتی که در همین قسمت اول توجه مخاطبان زیادی را جلب کرد، ظاهر ریما رامین فر بود. بنظر می‌رسد هما سعادت همیشگی دیگر از پایتخت رفته و حالا مجبوریم با یک همای جدید پایتخت را تماشا کنیم. این تغییر چهره یک شوک بزرگ بود که بدانیم دیگر از آن پایتخت قدیمی خبری نیست و باید به تماشای یک سریال غریب بنشینیم.

8181635_518

چهره جدید سارا و نیکا

چهره جدید سارا و نیکایی که شاهد قد کشیدنشان در سریال پایتخت بودیم، از دیگر مواردی بود که توجه کاربران را جلب کرد. البته این فقط بازیگر نقش سارا و نیکا است که تغییر کرده. سطح بازیگری و میزان تاثیر آن‌ها در داستان سریال دقیقا در همان حد سابق است که از این بابت نمی‌توان نگران بود! با این حال مخاطبان ترجیح می‌دادنند همان سارا و نیکای سابق در این نقش ظاهر شوند و در این شرایط بازیگر جدیدی در سریال حضور نداشته باشد.

8181634_352

اگر برای ما آب نداشت، برای شما نان داشت!

شاید شما هم فکر کنید پایتخت در همین قسمت اول با یک شکست مواجه شده است اما باید بدانید این شکست تنها برای ما دوست‌داران و مخاطبان سریال بوده است. پخش سریال پایتخت یک موفقیت بزرگ برای صدا و سیما است که دوباره به تبلیغات حال و هوای تازه بدهد. علاوه بر تبلیغاتی که در شبکه به عنوان پیام بازرگانی ارائه می‌شود، تبلیغات در متن خود سریال هم کاشته شده است. اینطور که بنظر می‌رسد سود تبلیغات مربوط به سریال پایتخت تقریبا دو برابر هزینه ساخت کل سریال بوده است و همین موضوع یعنی یک برد بزرگ برای تلوزیون که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین