کد مطلب: ۲۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

شاهین، تارا یا دناپلاس ؛ کدام خودرو افت قیمت کم‌تری دارد؟

شاهین دنده‌ای توربو با کم‌ترین افت قیمت در بازار دست دوم، بهترین گزینه خرید میان تارا، شاهین و دناپلاس محسوب می‌شود.

تریبون اقتصاد_مقایسه افت قیمت سه خودروی شاهین دنده‌ای توربو، تارا پلاس دنده‌ای و دناپلاس توربو دنده‌ای پس از یک سال کارکرد و پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر نشان می‌دهد که شاهین دنده‌ای توربو با افت قیمت ۸.۲ درصدی کم‌ترین کاهش ارزش را داشته و در رتبه اول قرار می‌گیرد. تارا پلاس دنده‌ای با افت ۸.۴ درصدی در جایگاه دوم و دناپلاس توربو دنده‌ای با ۱۰ درصد افت قیمت، در رتبه سوم قرار دارد. با توجه به اهمیت حفظ ارزش خودرو در بازار دست دوم، شاهین دنده‌ای توربو گزینه مناسب‌تری برای خریداران محسوب می‌شود، در حالی که تارا نیز عملکرد خوبی داشته و دناپلاس بیش‌ترین افت قیمت را تجربه کرده است.

تارا، شاهین یا دناپلاس؟ کدام خودرو بهتر است؟

به گزارش جهان صنعت نیوز، این پرسشی است که بسیاری از خریداران خودرو در ذهن دارند. در حقیقت، قیمت صفر این سه خودرو در مدل دنده‌ای در بازار آزاد در محدوده یک میلیارد تومان قرار دارد. قیمت شاهین دنده‌ای توربو در بازار آزاد حدود ۹۷۰ میلیون تومان است. قیمت تارا دنده‌ای نیز در محدوده ۹۵۰ میلیون تومان قرار دارد. دنا پلاس توربو دنده‌ای نیز حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. اما کدام یک از این سه خودرو ارزش خرید دارد؟

این پرسش را می‌توان از زوایای مختلفی بررسی کرد و به آن پاسخ داد. اما در این گزارش، این پرسش را از زاویه قیمت بازار می‌خواهیم پاسخ دهیم. در حقیقت، یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری برای خرید خودرو، بازار دست دوم و میزان افت قیمت آن است. این موضوع به‌ویژه در چند سال گذشته، با افزایش شدید قیمت خودرو اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. بر اساس یک باور، هرچقدر افت قیمت خودرو به دلیل کارکرد آن بیش‌تر باشد، نشان از بازار دست دوم ضعیف‌تر دارد. بنابراین، اگر سایر ویژگی‌های مهم برای انتخاب خودرو یکسان باشد، می‌توان میزان افت قیمت خودرو بر اساس کارکرد را به‌عنوان ملاک در نظر گرفت. بر اساس این منطق، در این گزارش میزان افت قیمت سه خودروی شاهین، تارا و دناپلاس را بر اساس پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر و یک سال کارکرد بررسی می‌کنیم و سایر مشخصات خودرو را ثابت نگه می‌داریم.

رتبه اول: شاهین دنده‌ای توربو

در حالی که قیمت صفر کیلومتر شاهین دنده‌ای توربو در بازار حدود ۹۷۰ میلیون تومان است، این خودرو با پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر در بازار حدود ۸۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود. به بیان دیگر، افت قیمت شاهین دنده‌ای پس از یک سال کارکرد و پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر، حدود ۸.۲ درصد است.

رتبه دوم: تارا پلاس دنده‌ای

قیمت صفر کیلومتر تارا پلاس دنده‌ای در حال حاضر حدود ۹۵۰ میلیون تومان است. بررسی آگهی‌های منتشرشده نشان می‌دهد که قیمت این خودرو با یک سال کارکرد و پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر، به طور میانگین حدود ۸۷۰ میلیون تومان است. به بیان دیگر، افت قیمت تارا پلاس دنده‌ای حدود ۸.۴ درصد است که با اختلاف اندکی بیش‌تر از شاهین دنده‌ای توربو قرار دارد.

رتبه سوم: دناپلاس توربو دنده‌ای

در میان سه خودروی بررسی‌شده، دناپلاس توربو بیش‌ترین افت قیمت را در بازار دست دوم نشان می‌دهد. در حالی که قیمت دناپلاس توربو دنده‌ای با یک سال کارکرد و ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش در بازار آزاد حدود ۹۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود، قیمت صفر این خودرو در محدوده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قرار دارد. به بیان دیگر، افت قیمت این خودرو حدود ۱۰ درصد است.

شاهین، تارا یا دنا پلاس کدام را بخریم؟

بررسی افت قیمت سه خودروی شاهین دنده‌ای توربو، تارا پلاس دنده‌ای، و دناپلاس توربو دنده‌ای پس از یک سال کارکرد و پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر نشان می‌دهد که شاهین دنده‌ای توربو کم‌ترین افت قیمت را داشته و با کاهش ۸.۲ درصدی ارزش خود، در رتبه اول قرار می‌گیرد. تارا پلاس دنده‌ای با افت ۸.۴ درصدی در رتبه دوم و دناپلاس توربو دنده‌ای با افت ۱۰ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد.

با توجه به اینکه میزان افت قیمت خودرو یکی از معیارهای مهم برای تصمیم‌گیری خریداران است، شاهین دنده‌ای توربو به دلیل افت قیمت کم‌تر، گزینه مناسبی برای افرادی است که به حفظ ارزش خودرو در بازار دست دوم توجه دارند. تارا پلاس دنده‌ای نیز با اختلافی اندک، عملکرد قابل قبولی داشته و می‌تواند انتخابی منطقی باشد. در مقابل، دناپلاس توربو دنده‌ای بیش‌ترین افت قیمت را تجربه کرده و ممکن است برای خریدارانی که به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود هستند، گزینه کم‌تری جذاب باشد.

 

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین