کد مطلب: ۲۲۲۶

گلکسی A06 روانه بازار شد

گوشی جدید سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی جدید اقتصادی سامسونگ، A06 در هفته اخیر به بازار موبایل ایران وارد شد

تریبون اقتصاد- گلکسی A۰۶ سامسونگ با قیمت پایه شش میلیون و ۷۷۰ هزار تومان برای نسخه چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ گلکسی A۰۶ سامسونگ نسبت به مدل قبلی خود A۰۵، با بهبود در وزن، نسبت نمایشگر به بدنه و نرم‌افزار به‌روزتر، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد. این گوشی حداقل از حیث اقتصادی در رقابت با مدل‌های مشابهی چون پوکو C۶۵ و ردمی ۱۳C شیائومی قرار دارد.

قیمت گلکسی A۰۶ سامسونگ

قیمت گوشی A06 سامسونگ در بازار با رم چهار گیابایتی و حافظه ذخیره سازی 64 گیابایت در حال حاضر حدود شش میلیون و 770 هزار تومان است. قیمت گوشی جدید اقتصادی سامسونگ با رم شش گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایت به حدود هشت میلیون تومان می‌رسد. 

مقایسه گلکسی A۰۶ و A۰۵

گوشی‌ سامسونگ A06 و A05 از نظر طراحی و کیفیت ساخت شباهت‌های زیادی دارند، اما A06 در برخی جنبه‌ها پیشرفت‌هایی داشته است. هر دو گوشی دارای بدنه پلاستیکی و نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD هستند، اما A06 با وزن 189 گرم، کمی سبک‌تر از A05 با وزن 195 گرم است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه در A06 با 83.8 درصد نسبت به 82.1 درصد در A05 بهبود یافته است که تجربه بصری بهتری را ارائه می‌دهد.

در بخش دوربین، هر دو گوشی دارای سنسورهای مشابهی هستند، اما در عملکرد نرم‌افزاری، A06 به روزتر است و با اندروید 14 عرضه می‌شود، در حالی که A05 با اندروید 13 به بازار آمده است. این به معنای دریافت به‌روزرسانی‌های بیشتر برای A06 است.

از نظر سخت‌افزار، هر دو گوشی از پردازنده هلیو G85 استفاده می‌کنند، اما A06 قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا یک ترابایت را دارد که یک مزیت مهم به شمار می‌آید.

رقبای گوشی A۰۶ سامسونگ

با توجه به قیمت مدل پایه A06 سامسونگ (شش میلیون و 770 هزار تومان) گوشی‌هایی چون A05 سامسونگ (پنج میلیون و 484 هزار تومان)، پوکو C65 (هفت میلیون تومان)، ردمی 13C شیائومی (شش میلیون و 999 هزار تومان) و گوشی موبایل آنر مدل X5 پلاس (پنج میلیون و 699 هزار تومان) از رقبای این گوشی اقتصادی محسوب می‌شوند.

پوکو C65 با نمایشگر 6.7 اینچ و باتری پنج هزار میلی‌آمپری برای بازی مناسب است، اما از نظر نرم‌افزار ممکن است ضعیف‌تر باشد. ردمی 13C نیز اقتصادی با دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری مشابه است، آنر X5 پلاس با طراحی شیک و دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی خوب است، اما در مقایسه با دیگران از نظر دوربین اصلی پایین‌تر عمل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین