کد مطلب: ۲۴۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

لکسوس محبوب‌ترین برند خریداران مسن شناخته شد

برند لکسوس برخلاف دیگر خودروسازان، به دنبال جذب جوانان نیست.

تریبون اقتصاد_بر اساس گزارش جدید موسسه S&P Global Mobility، میانگین سنی خریداران جدید محصولات لکسوس در آمریکا به ۵۷.۶ سال رسیده که از رقبایی همچون ب ام و و مرسدس بنز بالاتر است.

سن بالا، اما تمایل قوی به خرید خودروهای لوکس

به گزارش آخرین خودرو، در بازه زمانی اکتبر ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵، میانگین سن خریداران خودروهای لوکس در آمریکا برابر با ۵۴ سال بوده است. اما در حالی که میانگین سن خریداران مرسدس بنز ۵۵.۷ سال و ب ام و ۵۴.۳ سال گزارش شده، خریداران لکسوس به‌ طور میانگین ۵۷.۶  ساله هستند. این آمار نشان می‌دهد که لکسوس بیشتر از دیگر برندهای لوکس، برای افراد میانسال و بازنشسته جذابیت دارد.

درآمد پایین‌تر، اما وفاداری بیشتر

در کنار سن بالاتر، درآمد خریداران لکسوس نیز نسبت به میانگین درآمد مشتریان حاضر در بازار خودروهای لوکس کمتر است. طبق گزارش موسسه S&P Global Mobility، نزدیک به ۴۷ درصد از خریداران این برند، درآمد خانوادگی کمتر از ۱۵۰ هزار دلار در سال دارند. این رقم برای حدود ۶۵ درصد از مشتریان برند ب ام و، بیش از ۱۵۰ هزار دلار محاسبه شده است.

نگاهی به میانگین سنی مشتریان برندهای لوکس؛ لکسوس مسن‌ترین خریداران را دارد!

اما برخلاف این فاکتورهای جمعیتی که ممکن است در نگاه اول منفی به نظر برسند، لکسوس از لحاظ فروش موفق بوده؛ داده‌های موجود حکایت از آن دارند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵، فروش این برند نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد افزایش یافته و بهترین عملکرد فصلی تاریخ لکسوس را رقم زده است. این رکورد در ادامه‌ سال ۲۰۲۴ ثبت شده که خود بهترین سال تاریخ کمپانی به حساب می‌آید.

محبوبیت بیشتر لکسوس در بین بانوان

یکی دیگر از نکات جالب توجه در این گزارش، توزیع جنسیتی خریداران لکسوس است. برخلاف تصور رایج از بازار خودروهای لوکس که در آن خریداران مرد نقش پررنگ‌تری دارند، لکسوس توانسته نظر مثبت طیف زیادی از بانوان را به خود جلب کند. در ماه‌های اخیر، ۵۰.۴ درصد از خریداران این برند از بین بانوان بوده‌اند؛ در حالی که میانگین خریداران زن در بازار خودروهای لوکس ۴۰.۶ درصد است. طبق انتظار بیش از ۶۱ درصد مشتریان ب ام و مرد هستند؛ این رقم ۱.۹ درصد بیشتر از میانگین بازار می‌باشد.

آیا برندهای لوکس باید جوان‌تر شوند؟

اگرچه برندهایی مانند داج و فراری ادعا می‌کنند مشتریان‌شان جوان‌تر از رقبا هستند – برای مثال فراری گفته بود ۴۰ درصد از خریداران جدیدش زیر ۴۰ سال دارند – اما تجربه لکسوس نشان می‌دهد که سن بالاتر الزماً به معنای کاهش فروش نیست. مشتریان مسن‌تر ممکن است قدرت خرید بالاتری داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها با دقت و ثبات بیشتری عمل کنند؛ عواملی که می‌تواند برای برندهای لوکس ارزشمند باشد.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین