کد مطلب: ۲۴۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

رونمایی از نسل جدید BMW سری 1؛ انقلاب در طراحی غول آلمانی

نسل چهارم ب‌ام‌و سری ۱، در سال ۲۰۲۸ با پلت‌فرم نئو کلاس، پیشرانه‌های الکتریکی و بنزینی، طراحی جسورانه و فناوری پیشرفته عرضه خواهد شد.

تریبون اقتصاد_درحالی‌که مرسدس بنز تصمیم به توقف تولید A کلاس گرفته و آئودی به تولید A1 و Q2 پایان داده است، ب‌ام‌و با نسل چهارم سری ۱ نشان می‌دهد که بازار خودروهای کامپکت همچنان برایش اهمیت دارد. این هاچ‌بک جدید که قرار است در سال ۲۰۲۸ رونمایی شود، محصول پایهٔ خانواده جدید نئو کلاس ب‌ام‌و خواهد بود. بر اساس گفته‌های «برند کوربر»، مدیر محصول ب‌ام‌و، سری ۱ با طول حدود ۴,۳۵۰ میلی‌متر و فاصله محوری حدود ۲,۶۷۰ میلی‌متر، نقشی کلیدی در بازارهای جهانی، جذب مشتریان جوان و حفظ رقابت‌پذیری ب‌ام‌و ایفا می‌کند.

به گزارش پدال، سری ۱ جدید بر اساس پلتفرم نئو کلاس ساخته می‌شود که برای خودروهای الکتریکی طراحی شده و از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد. این پلتفرم که اولین بار با iX3 الکتریکی در سپتامبر ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد، از باتری‌های استوانه‌ای با قطر ۴۶ میلی‌متر استفاده می‌کند. این باتری‌ها ۳۰ درصد برد بیشتر، شارژ ۳۰ درصد سریع‌تر (تا ۲۷۰ کیلووات) و ۵۰ درصد هزینهٔ تولید کمتری نسبت به باتری‌های فعلی دارند. سری ۱ الکتریکی (احتمالاً با نام i1) با گزینه‌های تک‌موتوره (محرک عقب) و دوموتوره (چهارچرخ محرک)، قدرتی بین ۲۷۰ تا ۵۴۰ اسب بخار خواهد داشت که شتاب صفرتاصد را در حدود ۵ تا ۷ ثانیه و برد را تا ۶۴۴ کیلومتر ممکن می‌کند.

این خودرو همچنین از پیشرانه‌های بنزینی با فناوری هیبرید خفیف ۴۸ ولتی بهره خواهد برد که با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ سازگار هستند تا با رقبای سنتی مثل فولکس‌واگن گلف و آئودی A3 رقابت کند. سری ۱ با رینگ‌های ۱۸ تا ۱۹ اینچی، طراحی جسورانه با جلوپنجره کشیده و چراغ‌های باریک الهام گرفته از کانسپت نئو کلاس و کابین مینیمال با نمایشگر خمیده ۱۴.۹ اینچی و سیستم iDrive 9، ظاهری مدرن و متمایز خواهد داشت.

کوربر تأکید کرد که سری ۱ در بازارهایی مثل ایتالیا و فرانسه، جایی که ۲۰ تا ۴۰ درصد فروش ب‌ام‌و را تشکیل می‌دهد، نقش حیاتی دارد. این خودرو با قیمت پایه احتمالی حدود ۳۵ هزار پوند، مشتریان جوان‌تر را هدف قرار می‌دهد و به ب‌ام‌و کمک می‌کند تا برند خود را جوان نگه دارد و مشتریان را به مدل‌های گران‌تر هدایت کند. علاوه بر این، حضور در بخش خودروهای کامپکت، ب‌ام‌و را وادار می‌کند تا در هزینه‌ها و انعطاف‌پذیری تولید بهینه عمل کند. کوربر افزود:

این استراتژی، همراه با عرضه سری ۱ به‌صورت بنزینی و الکتریکی باعث خواهد شد ب‌ام‌و بتواند هم با رقبای سنتی مثل گلف و هم با مدل‌های الکتریکی مثل کوپرا بورن و رنو مگان E-Tech رقابت کند.

مطالب پیشنهادی
بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین