کد مطلب: ۱۲۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

بیمه شخص ثالث در صدر شکایات بیمه‌گذاران

جایگاه شرکت‌های بیمه به صورت ماهانه تغییر می‌کند و درصد شکایات وارده نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

تریبون اقتصاد، آمار شکایات نه‌ماهه سال ۱۴۰۳ که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده نشان می‌دهد بیشتر شکایات با ۴۳ درصد مربوط به بیمه شخص ثالث بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، آمار شکایات نه‌ماهه سال 1403 که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشته‌ها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه انتشار یافت.

بر اساس این گزارش، شکایات مرتبط با رشته های ثالث، با 43.19 درصد در صدر جدول شکایت است و دو رشته درمان و بدنه به ترتیب با 21.31 درصد و 18.6 درصد بیشترین سهم شکایات در بین رشته‌های بیمه را به خود اختصاص داده‌اند.

بر مبنای آمارهای اعلام‌شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت‌شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت‌های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است.

شایان ذکر است در این جداول، جایگاه شرکت‌های بیمه به صورت ماهانه تغییر می‌کند و درصد شکایات وارده نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است.

گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی به دستور رئیس کل بیمه مرکزی و با هدف تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه، راه‌اندازی شده و با این نشانی در دسترس عموم مردم قرار دارد.

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین