کد مطلب: ۱۳۳۰

حذف سابقه ۲ ساله واردات آیفون/ خدمات رسمی بلاتکلیف است

با توجه به اعمال بررسی سیستمی سابقه در واردات تلفن همراه از محل صادرات خود و به منظور جلوگیری از شائبه انحصارگرایی، سابقه دو ساله واردکنندگان حذف شده است.

تریبون اقتصاد- طی روزهای اخیر شاهد اعمال بررسی سیستمی سابقه واردات در واردات تلفن همراه بالای 600 دلار از محل صادرات خود بودیم. واردات از محل صادرات خود، از این جهت اهمیت دارد که بخش عمده واردات آیفون از طریق آن صورت می‌گرفته است. این میزان واردات طی دو سال اخیر حجم قابل توجهی بالغ بر 1.5 تا 2 میلیارد دلار داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با این حال پس از اعلام اعمال سابقه سیستمی واردات شائبه‌هایی در این خصوص مطرح شد. چرا که با این اقدام افرادی که توانسته بودند طی دو سال اخیر از این رویه رانتی برای واردات استفاده کنند، امتیاز ویژه‌ای دریافت می‌کردند که منجر به ایجاد یک انحصار خاص در زمینه واردات تلفن‌های همراه بالای 600 دلار می‌شد.  در این صورت سایر فعالان اقتصادی که قصد داشتند واردات این دسته از تلفن‌های همراه را آغاز کنند، به سقف سالیانه 100 هزار دلاری محدود می‌شدند. در نتیجه دیگر امکان رقابت با افرادی که طی دو سال اخیر سابقه واردات بالایی کسب کرده بودند از بین می‌رفت.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین