کد مطلب: ۲۰۲۵

هواوی میت XT آلتیمیت؛ پاتک هواوی به بازار موبایل

لابلای اخبار معرفی آیفون 16 و آغاز زمزمه‌ عرضه گلکسی S25 اولترا، هواوی از میت XT آلتیمیت رونمایی کرد

تریبون اقتصاد- هواوی میت XT آلتیمیت به عنوان اولین گوشی تاشو با دو لولا و سه نمایشگر فقط چند ساعت پس از رونمایی پرسروصدای آیفون ۱۶ معرفی شد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ طراحی نوآورانه این گوشی به گونه‌ای است که یکی از لولاها به سمت داخل و دیگری به سمت بیرون تا می‌شود، که در نتیجه آن، دستگاه حالتی Z شکل به خود می‌گیرد. 

صفحه نمایش؛ قابلیت استفاده در سه حالت

صفحه‌نمایش اصلی میت XT آلتیمیت از نوع OLED و با اندازه ۱۰.۳ اینچ است که به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از نمایشگرهای موجود در رقبای خود مانند گلکسی زد فولد ۶ و پیکسل ۹ پرو فولد است. این نمایشگر قابلیت استفاده در سه حالت ۶.۴ اینچی، ۷.۹ اینچی و ۱۰.۲ اینچی را دارد و ضخامت آن در حالت باز تنها ۳.۶ میلی‌متر است.

باتری قدرتمند پنج هزار و ۶۰۰ میلی‌آمپری

هواوی میت XT آلتیمیت به یک باتری پنج هزار و 600  میلی‌آمپرساعتی مجهز است که با وجود حجم بزرگ نمایشگر، انتظار می‌رود شارژدهی مناسبی داشته باشد. گرچه جزئیات دقیقی درباره پردازنده ارائه نشده، اما احتمالاً این گوشی از تراشه Kirin 9010 استفاده خواهد کرد.

Kirin ۹۰۱۰، بهترین پردازنده هواوی

پردازنده هواوی میت XT  آلتیمیت به احتمال زیاد Kirin 9010 است. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی Mali-G710 MP4 است و با فرایند هفت نانومتری ساخته شده است. Kirin 9010 را SMIC ساخته که بزرگترین تولید کننده تراشه در چین است.

دوربین هواوی میت XT آلتیمیت 

ماژول دوربین هشت‌ضلعی شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر (f/۱.۴ تا f/۴.۰)، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵.۵ برابری در قسمت پشتی دستگاه، قرار دارد. این ترکیب دوربین‌ها امکان عکاسی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

لوازم جانبی همراه با گوشی

هواوی برخلاف سایر رقبا، لوازم جانبی را از جعبه محصول حذف نکرده و خریداران میت XT آلتیمیت می‌توانند از کیس محافظ، ایرباد FreeBuds 5، شارژر ۶۶ واتی و یک شارژر ۸۸ واتی برای خودرو بهره‌مند شوند. همچنین امکان خرید کیبورد تاشو جداگانه برای این دستگاه وجود دارد.

قیمت هواوی میت XT آلتیمیت 

قیمت هواوی میت XT آلتیمیت با کانفیگ پایه (۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) از حدود دو هزار و 809 دلار (168 میلیون تومان) آغاز می‌شود و نسخه قوی‌تر با یک ترابایت حافظه داخلی به حدود سه هزار و 371 (202 میلیون تومان) دلار می‌رسد.

مشخصات هواوی میت XT

مشخصات

هواوی میت XT  

پردازنده

Kirin ۹۰۱۰

صفحه نمایش اصلی

OLED و با اندازه ۱۰.۳ اینچ

باتری

پنج هزار و ۶۰۰ میلی آمپر

دوربین اصلی

۵۰ مگاپیکسل

قیمت مدل پایه

دو هزار و ۸۰۹ دلار (۱۶۸ میلیون تومان)

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین