کد مطلب: ۲۱۹۹

تاثیر عجیب لکه رنگ روی قیمت خودرو دست‌دوم

محاسبه قیمت خودرو کارکرده از چه فرمولی پیروی می‌کند؟

قیمت خودرو کارکرده در بازار با توجه میزان کارکرد و سلامت بدنه خودرو تعیین می‌شود

تریبون اقتصاد-  قیمت خودرو کارکرده به ازای هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد تقریباً بین سه تا ۱۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.  هر قطعه رنگ‌شده می‌تواند باعث کاهش قیمت بین دو تا ۲۲ درصد از قیمت خودرو شود. این درصدها بسته به نوع خودرو و وضعیت آن متفاوت بوده و نشان‌دهنده تأثیر قابل توجه کارکرد و شرایط ظاهری خودرو بر ارزش آن است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت دناپلاس صفر در حال حاضر در بازار خودرو به طور متوسط 920 میلیون تومان است. کارکرد حدود 20 هزار کیلومتر می‌تواند قیمت دنا پلاس را تا 892 میلیون تومان پایین بیاورد. رنگ‌شدگی کاپوت این خودرو نیز می‌تواند حدود 40 میلیون تومان به ضرر مالک آن باشد و قیمت را به 850 میلیون تومان برساند. در حالی که هنوز کارکرد خودرو 20 هزار کیلومتر است، تصادف منجر به صافکاری و رنگ خودرو می‌تواند قیمت آن را تا 530 میلیون تومان کاهش دهد. 

قیمت پژو پارس سفارشی مدل 1403 در حال حاضر حدود 690 میلیون تومان است. 30 هزار کیلومتر کارکرد کافی است تا این خودرو 50 میلیون تومان ارزان شود و 630 میلیون تومان قیمت بخورد. اگر پژو پارس شما فقط روی درب جلو راننده یک لکه رنگ داشته باشد با همین کارکرد قیمت آن 614 میلیون تومان می‌شود و اگر همین خودرو چهار قطعه رنگ شدگی داشته باشد قیمت آن به 570 میلیون تومان می‌رسد. 

قیمت پژو 207 سقف شیشه‌ای اتوماتیک صفر کیلومتر در بازار تا نزدیک یک میلیارد تومان هم بالا می‌رود. حالا این خودرو اگر 50 هزار کیلومتر کارکرد داشته باشد قیمت آن به 873 میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند. فقط رنگ‌شدگی روی صندوق عقب می‌تواند این قیمت را به 840 میلیون تومان برساند. حالا فرض کنید به هر دلیلی شش قطعه از 207 شما رنگ‌شدگی داشته باشد، قیمت آن حدود 650 میلیون تومان می‌شود.

قیمت شاهین اتوماتیک مدل 1403 اگر کارکرد آن صفر باشد و رنگ شدگی و صافکاری هم نداشته باشد به 800 میلیون تومان هم می‌رسد. اما 20 هزار کیلومتر کارکرد قیمت این شاهین را تا 737 میلیون تومان پایین می‌آورد. خرید یک شاهین اتوماتیک با چنین کارکردی اگر دو قطعه رنگ‌ شده داشته باشد 699 میلیون تومان هزینه خواهد شد. اگر تعداد این قطعه‌ها شش عدد باشد قیمت شاهین اتوماتیک شما به 575 میلیون تومان می‌رسد. 

خرید ساینا S مدل 1403 در بازار حدودا 410 میلیون تومان آب می‌خورد؛ اگر خودرو کاملا سالم و صفر کیلومتر باشد. همین خودرو با فقط 10 هزار کیلومتر کارکرد 20 میلیون تومان ارزان شده و 390 میلیون تومان قیمت می‌خورد. هشت لکه رنگ می‌تواند قیمت ساینای 400 میلیونی شما را به 246 میلیون تومان برساند در حالی که فقط 10 هزار کیلومتر کارکرد دارد.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین