کد مطلب: ۲۲۷۹

طلا چه خوابی برایمان دیده؟

پیش‌بینی قیمت طلا برای هفته اول مهرماه

قیمت طلا در آستانه آغاز پاییز به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسید

تریبون اقتصاد- قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر، یعنی سه میلیون و ۷۳۳ هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت ناشی از بالا رفتن تقاضا و همچنین تاثیر قیمت جهانی انس است.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ با توجه به نقاط مقاومت و حمایت موجود و همچنین تقاضای بالا برای خرید، احتمال دارد روند صعودی قیمت طلا در هفته اول مهرماه نیز ادامه پیدا کند؛ در طرف مقابل ممکن است ورق در بازار برگردد و طلا مسیر دیگری برای حرکت در آغاز پاییز امسال انتخاب کند.

چرا قیمت طلا بالا رفت؟

قیمت طلا در حال حاضر به سه میلیون و 733 هزار تومان رسیده است. این بالاترین قیمت طلا در پنج ماه گذشته است. از ابتدای شهریور نیز روند تغییر قیمت طلا به طور کلی صعودی بود. طلا در روز اول شهریور سه میلیون و 582 هزار تومان قیمت داشت و در حال حاضر به سه میلیون و 733 هزار تومان رسیده است. 

قیمت انس جهانی طلا در حالی که در بالاترین قله تاریخی خود در حال نوسان است به دو هزار و 501 دلار رسیده است. این موضوع بر قیمت طلا در ایران نیز اثرگذار بوده و باعث افزایش قیمت‌ها شده است. از طرفی پایان ماه محرم و صفر و آغاز جشن‌ها و مراسم‌های عقد و عروسی نیز تقاضا برای خرید طلا را بالا برده و این موضوع هم به افزایش قیمت‌ کمک کرده است.

پیش‌بینی قیمت طلا در رزوهای آینده

قیمت طلا حدود سه میلیون و 733 هزار تومان است و با توجه شرایط فعلی بازار نقطه مقاومت اول در سه میلیون و 748 هزار تومان قرار دارد که اگر قیمت بتواند از این سطح عبور کند، احتمالاً به سمت نقاط مقاومتی بعدی یعنی سه میلیون و 757 و سپس سه میلیون و 763 هزار تومان حرکت خواهد کرد.

نقاط حمایت قیمت طلا نیز نقش مهمی در تعیین روند قیمت دارند. نقطه حمایت اول در سه میلیون و 728 هزار تومان قرار دارد و در صورت کاهش قیمت، این سطح می‌تواند مانع از افت بیشتر شود. اگر قیمت به زیر این سطح برود، حمایت‌های بعدی در سه میلیون و 720 و سه میلیون و 709 هزار تومان فعال خواهند شد.

با توجه به افزایش تقاضا برای طلا و نوسانات قیمت جهانی، ممکن است شاهد فشارهای خرید در نزدیکی نقاط حمایت باشیم که این می‌تواند از کاهش قیمت طلا جلوگیری کرده و به ادامه روند صعودی آن کمک کند.

 

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین