دور تند، قسمت دوم -دکتر صبوری، مدیرعامل افق کوروش و عضو هیأت مدیره اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای:
صنعت زنجیره ای برای به سود رسیدن زمان زیادی نیاز دارد
تریبون اقتصاد- از آنجا که تحلیل روندها و رویدادهای محیط کسب و کار و حل مسائل موجود در کسب وکار یکی از وظایف مهم مدیران است، آن ها باید بتوانند با پردازش اطلاعات، روندها و رویدادها، آیندهی کسب و کار را ترسیم و مدیریت کنند. هدف از برگزاری این نشستها تحلیل فضای کسب و کارهای خردهفروشی و فروشگاههای زنجیرهای (به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای داخلی با اندازه ی بیش از ۱۵۰۰ همت)، شناسایی و ردیابی روندها، چالش ها، راه کارها و رویدادهای جاری و بالقوه ای است که فرصت ها و تهدیدها و همچنین قوت ها و ضعف ها را برای تداوم موفقیت این صنعت ایجاد می کنند.
در قسمت دوم برنامه دور تند در خدمت جناب آقای دکتر صبوری، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای و مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بودیم و با ایشان درباره موضوعات زیر به گفتگو نشستیم:
موضوعات مورد بحث:
1.عوامل رشد و موفقیت فروشگاه های افق کوروش به عنوان رهبر و بزرگترین خرده فروشی کشور چه چیزهایی بوده است؟
2. مسئولیت های اجتماعی فروشگاه های زنجیره ای چگونه محقق می شود؟
3. انواع مدل های توسعه و فرانچایز در صنعت خرده فروشی چگونه عمل می کند؟
4. فرصت های موجود سرمایه گذاری در کشورهای همسایه
5. چالش ها و فرصت های صنعت خرده فروشی مدرن
6. ریسک های سرمایه گذاران در ورود به صنعت فروشگاه های زنجیره ای(دلایل حذف برخی از بازیگران در سال های گذشته) و الگو برداری از کشورهای دیگر مانند ترکیه