کد مطلب: ۲۷۳۶

بررسی طرح مجلس برای افزایش دستمزد کارگران/ افزایش حقوق و تأثیر آن بر اقتصاد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: اصلاح ماده ۴۱ قانون کار برای افزایش مزد کارگران به اندازه تورم در کمیسیون در حال بررسی است.

تریبون اقتصاد- احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد که اصلاح ماده ۴۱ قانون کار برای افزایش دستمزد کارگران متناسب با نرخ تورم، در کمیسیون در حال بررسی است. او تأکید کرد که برخلاف برخی باورها، افزایش دستمزد لزوماً منجر به تورم و رشد نقدینگی نمی‌شود، زیرا افزایش قدرت خرید کارگران به تولید کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیگدلی افزود که دستمزد فعلی کارگران به اندازه‌ای نیست که تأثیر قابل توجهی بر سرمایه‌گذاری‌های بزرگ داشته باشد و به همین دلیل باعث بی‌ثباتی اقتصادی نخواهد شد. همچنین بیان کرد که حقوق کارگران باید درصدی بیشتر از نرخ تورم رسمی افزایش یابد، زیرا تورم سال بعد چندین برابر می‌شود ولی حقوق کارگران ثابت می‌ماند.

پیشنهاد افزایش حقوق دوبار در سال با مخالفت‌هایی مواجه است، زیرا برخی کارشناسان معتقدند این اقدام ممکن است منجر به افزایش نقدینگی و تورم شود. بیگدلی همچنین به گزارش مرکز آمار اشاره کرد که خط فقر را ۱۸ میلیون تومان اعلام کرده‌اند و تصریح کرد که تمام کارگران زیر خط فقر قرار دارند و این خط، تنها نیازهای ابتدایی زندگی را پوشش نمی‌دهد.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین