شرایط دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان چیست؟
روز شنبه (۲۱ مهرماه) سومین مرحله ثبتنام وام ضروری بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان تامین اجتماعی، آغاز خواهد شد.
تریبون اقتصاد- سومین مرحله پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان از روز شنبه ۲۱ مهرماه آغاز خواهد شد. اما شرایط و مدارک موردنیاز برای دریافت این وام چیست؟
به گزارش تجارت نیوز، سومین مرحله ثبتنام وام ضروری بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان تامین اجتماعی از روز شنبه ۲۱ مهرماه آغاز خواهد شد و واجدان میتوانند با ارائه مدارک مورد نیاز، این تسهیلات را دریافت کنند. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، مبلغ تسهیلات قرضالحسنه مستمریبگیران در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی نسبت به سال گذشته، به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. نرخ سود این وام چهار درصد و دوره بازپرداخت آن نیز دو ساله است. اما شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟
مدارک مورد نیاز برای دریافت وام
مستمریبگیرانی که متقاضی دریافت این وام باید حداکثر ۷۸ ساله بوده و دارای حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه پردازی باشند. همچنین حساب بانکی آنها نباید مسدود باشد و تلفن همراه آنها نیز به نام خودشان ثبت شده باشد. بهعلاوه، افراد متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران) داشته باشند. افزون بر آن، حداقل موجودی حساب لازم برای دریافت این تسهیلات ۱۰۰ هزار تومان است و متقاضیان نباید طی دو سال اخیر از این تسهیلات استفاده کرده باشند.
همچنین در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرضالحسنه به بازنشستگان و مستمریبگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد که برای هر استان سهمیهای مشخص در نظر گرفته شده و بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبتنامکنندگان، سایت به صورت خودکار بسته میشود.
چگونه برای وام بازنشستگان ثبت نام کنیم؟
متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید برای ثبت نام اولیه این وام به وبسایت کانون بازنشستگان شهر تهران وارد شده و در بخش پرکاربردترین خدمات، گزینه «ثبت نام وام» را انتخاب کنند. در مرحله اول، بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و علت درخواست را وارد کنند.
نکته قابل توجه در این مرحله آن است که متقاضیان برای ثبت نام این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان شهر تهران ندارند و تنها باید در ردیف شماره عضویت، پنج بار عدد صفر و در ردیف تاریخ اعتبار نیز تاریخ اول اسفند ۱۴۰۳ را وارد کنند. همچنین شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان قابل مشاهده است.
در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقضاضی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره موبایل او اعلام میشود. در نهایت، بانک عامل اقدامات اداری و بررسیهای لازم برای پرداخت وام را آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از حدود یک هفته به حساب بازنشسته متقاضی واریز میشود.