کد مطلب: ۳۱۹۶

قیمت فرش دست‌دوم به 207 رسید!

فرش‌های دست‌بافت کارکرده با قیمت‌هایی از چند 10 میلیون تا چند میلیارد در بازار خرید‌و‌فروش می‌شوند

تریبون اقتصاد- با کمی گشتن در بازار فرش‌های دست‌بافت کارکرده متوجه می‌شوید که قیمت این فرش‌ها می‌تواند از چند ۱۰ میلیون شروع شده و حتی به قیمت یک آپارتمان در تهران برسد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ مثلا یک آگهی از سعادت‌آباد تهران برای خرید فرش دست‌بافت مخصوصا فرش تبریز در انواع نقشه اعلام آمادگی می‌کند و برای این کار حتی از پیشنهاد هشت میلیاردی ترسی ندارد. مورد بعدی آگهی مربوط قالیچه با ابعاد ۲.۲۰ در ۱.۴۰ متر است که فروشنده مدعی است که عتیقه و از کارهای استاد شورشی است و قیمت ۶۰۰ میلیون تومان را بر آن گذاشته و تاکید هم دارد که تخفیف نخواهد داد.

آگهی‌های عجیب‌تری به چشم می‌خورند. مثل آگهی قالیچه ۱.۷۰ در ۱.۱۰ متری پشمی، فروشنده ادعا می‌کند از این قالیچه برای احضار اجنه و کارهای مرتبط با علوم غیبیه استفاده می‌شده و برای اثبات حرف خود می‌گوید که در طرح فرش نقش سرهای بریده شده و حروف خاصی وجود دارد.

او مدعی است که این قالیچه 160 سال قدمت دارد و قیمت یک میلیارد تومانی برای آن گذاشته است؛ معادل پژو 207 اتوماتیک که گران‌ترین خودرو داخلی در بازار به‌شمار می‌رود. البته او معتقد است که قالیچه‌اش قابل قیمت گذاری نیست ولی چون پول لازم است آن را می فروشد!

گزینه بعدی قالیچه‌ای با ابعاد 1.5 در 2.25 متری از دارآباد تهران است. در عنوان آگهی نوشته قدمت قالیچه بالای 200 سال اما در متن آگاهی می گوید قدمتش 150 سال است! قدمتش هرچند سال که باشد می توانید با پرداخت 500 میلیون تومان صاحب این قالیچه شوید. البته صاحبش می‌گوید که حاضر است قالیچه‌اش را با ماشین نیز  معاوضه کند.

اگهی دیگر مربوط به یک قالی 3.95 در 2.66 متری از نوع عشایری است جنس این قالی از پشم و محل بافت آن نیز چهارمحال و بختیاری و مربوط به دهه 1320 شمسی است. برچسب قیمت 244 میلیون تومانی بر روی این قالی خورده است.

البته قالی‌های دست‌بافت قدیمی با قیمت‌های ارزان‌تر هم کم نیستند برای مثال می‌توان آگهی را ذکر کرد که قالیچه دست‌بافت 2.20 در 1.40 متری که در دهه 1300 بافته شده را می‌توان با قیمت حدود 61 میلیون تومان خرید و یا یک فرش سیرجانی 1.89 در 1.48 متر را که مربوط به دهه 20 هجری شمسی است و قیمت 34 میلیون 500 هزار تومان خورده است.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین