کد مطلب: ۳۴۱۱

آشتی چین با آیفون جدید اپل

اپل در سه ماهه دوم امسال، از رتبه سوم در بازار چین، به رتبه ششم سقوط کرد.

تریبون اقتصاد- آیفون جدید اپل شروع قوی در چین داشت و فروش این گوشی در سه هفته نخست ورود به بازار، در مقایسه با مدل سال ۲۰۲۳، افزایش ۲۰ درصدی داشت.

به گزارش ایسنا، فروش جدیدترین مدل‌های گوشی اپل و هواوی در چین، در ۲۰ سپتامبر آغاز شد و تشدید رقابت در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان را منعکس کرد که شرکت آمریکایی اپل در آن، با رقابت شدید رقبای چینی و از دست دادن سهم بازار روبرو شده است.

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت در گزارشی اعلام کرد ما شاهد فروش قوی سری آیفون ۱۶ در چین هستیم. آیفون ۱۶ پرو و آیفون پرو مکس، عملکرد بسیار خوبی دارند و مجموع فروش آنها، ۴۴ درصد در مقایسه با مدل‌های سال ۲۰۲۳، افزایش یافته است.

با این حال، فروش آیفون در چین، در این مدت سه هفته‌ای، ۲ درصد بر مبنای سالانه کاهش داشت که به دلیل فروش کمتر مدل‌های قدیمی و تشدید رقابت سری «میت» و «پورا» هواوی بود.

اپل در سه ماهه دوم امسال، از رتبه سوم در بازار چین، به رتبه ششم سقوط کرد. این شرکت از سال ۲۰۲۳ که هواوی بازگشت قدرتمندانه‌ای به بازار گوشی‌های رده بالا داشت و همچنین ممنوعیت غیررسمی استفاده از آیفون در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی چین که مهم‌ترین بازار این شرکت پس از آمریکا است، تحت فشار قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین