مردم از شر مزاحمتهای پرشمار پیامک تبلیغاتی خلاص میشوند؟
نحوه ارائه خدمات پیامک انبوه در راستای ایجاد وحدت رویه در ساماندهی حوزه پیامک انبوه در نشستی مورد بررسی قرار گرفت
ایسنا از برگزاری نشستی با حضور اپراتورهای ارتباطات سیار، دارندگان مجوز ارائه خدمات پیامک انبوه، اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) و برخی از دارندگان پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داده و نوشت: مقررات ابلاغی رگولاتوری بازخوانی و پیشنهادهای حاضران درباره افزایش رونق بازار خدمات پیامک انبوه و کاهش شکایت کاربران در دریافت پیامکهای مزاحم مطرح شد.
ارتقای تعامل میان ارائه کنندگان خدمات پیامکی، مقررات گذاری در حوزه تعرفه با قیمت گذاری از طریق بازار این خدمات و ایجاد سامانههای کشف تخلف در اپراتورهای ارائه دهنده خدمات پیامک انبوه به منظور حفظ حقوق مردم و پیشگیری از ارسال پیامکهای مزاحم از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
در حال حاضر کاربران میتوانند با مراجعه به اپلیکیشنهای اپراتورهای تلفن همراه و یا شمارهگیری کد دستوری # ۸۰۰* و ارسال کد ۱۱ برای لغو پیامک های دریافتی و ارسال کد ۱۲ برای فعالسازی پیامکهای لغو شده برای مدیریت دریافت پیامکهای انبوه تبلیغاتی اقدام کنند.