کد مطلب: ۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

قیمت هفت خودرو وارداتی در دسته شاسی‌بلند‌های چینی قرار می‌گیرد

عرضه خودرو‌های وارداتی به ایستگاه چهارم رسید و آذر امسال ۲۰ مدل جورواجور در دسترس خریداران قرار گرفت. اگر روند عرضه خودرو‌های وارداتی مثل سه مرحله قبلی باشد، احتمالا کمتر از ۱۰ درصد ثبت‌نام‌کننده‌ها موفق به خرید خودرو از سامانه یکپارچه می‌شوند و الباقی متقاضیان چاره‌ای جز مراجعه به بازار آزاد ندارند. در همین بازار آزاد دست‌کم هشت خودرو وارداتی از برند‌های سرشناس به‌چشم می‌خورد که از حیث اقتصادی به جنگ شاسی‌بلند‌های چینی رفته‌اند و جای آنها را تنگ کرده‌اند.

آئودی Q۵؛ سه میلیارد و ۹۲۳ میلیون

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

به گزارش فرارو، آئودی Q۵ دو سال بعد آغاز دور جدید واردات خودرو پا به ایران گذاشت. Q۵ اساسا پنجمین نسخه برقی از محصولات آئودی به‌حساب می‌آید که سال ۲۰۲۲ روانه بازار جهانی شده است و در دسته شاسی‌بلند‌های هفت‌نفره قرار می‌گیرد. 
 
آئودی Q۵ برقی در دو نسخه مختلف طراحی که شرکت وارد‌کننده به‌خاطر سختگیری‌های سقف ارزی واردات به کشور، سراغ نسخه اقتصادی رفته و بی‌خیال آئودی Q۵ دودیفرانسیل شده است. آئودی Q۵ برقی نیروی معادل ۲۰۴ اسب‌بخار و ۳۱۰ نیوتن‌متر را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و توسط معین خودرو ایرانیان با قیمت سه میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان فروخته می‌شود. 

قیمت آئودی Q۵ با این اوصاف در دسته گران‌ترین مونتاژی‌های بازار قرار می‌گیرد، اما بدنیست بدانید در بازار آزاد برای این خودرو فعلا ارقامی نزدیک هفت میلیارد تومان به خریداران پیشنهاد می‌شود. 

تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر؛ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر را باید دوزادهمین نسل از این مدل بدانیم که توسط معین خودرو ایرانیان به کشور آمده است. همان شرکتی که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ انواع و اقسام پورشه را به ایران آورد. 

تویوتا کرولا ۲۰۲۲ در دو نسخه مختلف ۱.۵ و ۱.۲ لیتر طراحی شده که شرکت وارد‌کننده سراغ نسخه ۱.۲ لیتر برای واردات رفته است. 

تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر با مصرف سوخت ترکیبی ۵.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ساخته شده و در دسته سدان‌های جمع‌و‌جور می‌ایستد. قیمت تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر در بازار آزاد حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون است. کرولا البته تنها مدل وارداتی تویوتا به ایران نیست و از سال ۱۴۰۱ به این طرف اسم تویوتا لوین نیز بین گزینه‌ها به‌چشم می‌خورد.

سوزوکی بالنو؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

قیمت سوزوکی بالنو در نمایندگی یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است و فروشنده‌ها در بازار آزاد رقمی نزدیک یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان را بابت این هاچ‌بک جمع‌وجور به خریداران پیشنهاد می‌دهند. خط تولید سوزوکی بالنو برخلاف چیزی که احتمالا تصور می‌کنید، در یکی از ایالت‌های هندوستان قرار دارد و از آنجا به کشور‌های مختلف راه پیدا می‌کند. 

سوزوکی بالنو با پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر و ۱.۵ لیتری، ۱۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را به‌چرخ‌ها منتقل می‌کند و شتاب ۱۱ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ۵.۵ لیتری بخش دیگری از مشخصات فنی سوزوکی بالنو محسوب می‌شود. 

فولکس ID۴؛ دو میلیارد و ۲۱۵ میلیون

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

فولکس واگن ID۴ یکی دیگر از خودرو‌های برقی وارداتی است. حدود ۳۵ دقیقه برای تکمیل ظرفیت باتری فولکس واگن ID۴ زمان احتیاج است و با این میزان شارژ می‌شود تا حدود ۴۴۰ کیلومتر مسافت حساب باز کرد. 

فولکس واگن ID۴ به کمک موتور برقی نیروی معادل ۱۶۸ اسب‌بخار و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌ها می‌رساند و با وزن تقریبا دو هزار کیلویی در دسته شاسی‌بلند‌ها یا به عبارت بهتر کراس‌اور‌ها قرار می‌گیرد. 

قیمت فولکس واگن ID۴ در نمایندگی دو میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان تعیین شده، اما در بازار آزاد برای آن نزدیک چهار میلیارد تومان قیمت گذاشته‌اند. 

کیا پگاس؛ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

کیا پگاس ارزان‌ترین محصول وارداتی کیا در یکی، دو سال گذشته بوده است. قیمت کیا پگاس در بازار آزاد به مرز یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون می‌رسد درحالی که کیا K۵ که نسخه جدید کیا اپتیماست، بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ میلیون قیمت گذاشته‌اند. 

قیمت کیا سلتوس وارداتی در بازار آزاد تا سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون بالا رفته است و خرید کیا سونت دست‌کم دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون آب می‌خورد. 

کیا پگاس با این اوصاف اقتصادی‌ترین سدان وارداتی و فعلی کیا در ایران است به‌جز کشور ما به کشور‌های دیگری در آفریقا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی صادر شده. 

کیا پگاس به‌کمک موتور ۱.۴ لیتر فقط ۹۲ اسب‌بخار و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور خروجی آزاد می‌کند و به‌همین خاطر مدت زمانی که لازم است تا سرعت خودرو از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تبدیل کند به بیش از ۱۲ ثانیه می‌رسد. 

نیسان سانی؛ یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

خرید نیسان سانی از خود شرکت وارد‌کننده یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون بودجه احتیاج دارد. در بازار آزاد قیمت نیسان سانی به نهایتا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و از این حیث با یکی دیگر از ارزان‌ترین خودرو‌های وارداتی طرف هستیم. 

نیسان سانی در خود ژاپن با اسم لاتیو شناخته می‌شود و چینی‌ها آن را سانی صدا می‌زنند. موتور ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی اولین نکته مهم در مشخصات فنی نیسان سانی است که ۱۰۸ اسب‌بخار و ۱۳۴ نیوتن‌متر گشتاور خروجی حاصل کار آن است. شتاب تقریبا ۱۳ ثانیه‌ای تا حدود زیادی گویای عملکرد فنی نیسان سانی است، اما آنطرف مصرف سوخت ترکیبی ۶.۷ لیتر می‌تواند پوینت مهمی برای سدان نیمه‌ژاپنی وارداتی باشد. 

هیوندای اکسنت ۱.۶ لیتر؛ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون

هفت خودرو وارداتی که بلای جان شاسی‌بلند‌های چینی شدند

هیوندای اکسنت توسط کرمان موتور یعنی یکی از بزرگترین مونتاژکاران کشور به ایران آمده است. نسل قبلی هیوندای اکست با اسم هیوندای ورنا در کشور آفتابی شد و مهمترین تفاوتش با نسل‌های قبلی کاهش تقریبا ۱۰ درصدی در بخش مصرف سوخت است. 

هیوندای اکسنت وارداتی جدید به موتور ۱.۶ لیتر مجهز شده است. قدرت ۱۲۲ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متری را می‌توانیم مهمترین بخش مشخصات فنی هیوندای اکسنت وارداتی بدانیم که شتاب ۱۱.۴ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر را هم باید به آن اضافه کنیم.

قیمت هیوندای اکسنت وارداتی در بازار آزاد به‌شکل صفرکیلومتر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و خبری از این محصول در فهرست مدل‌های عرضه‌شده خود کرمان موتور دیده نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین