کد مطلب: ۶۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

مانع خودروهای برقی چینی برای ورود به اروپا

اتحادیه اروپا و چین پیش بینی می‌کنند که مذاکرات در مورد راه‌حل جایگزین برای تعرفه‌های جدید این اتحادیه برای واردات خودروهای برقی ساخت چین ادامه یابد.

اتحادیه اروپا و چین پیش بینی می‌کنند که مذاکرات در مورد راه‌حل جایگزین برای تعرفه‌های جدید این اتحادیه برای واردات خودروهای برقی ساخت چین ادامه یابد. 

به گزارش یورونیوز، سخنگوی وزارت بازرگانی چین طی روزهای اخیر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مذاکرات برای تعیین حداقل قیمت با تلاش‌های مشترک دو طرف پیشرفت‌هایی داشته است. 

چین ابراز امیدواری کرد که دو طرف با رعایت اصول «عملگرایانه و متوازن» موفق خواهند شد تا نگرانی‌های به حق یکدیگر را در نظر بگیرند، انتظارات ذینفعان در چین و اتحادیه اروپا را پاسخ دهند و برای دستیابی به نتیجه‌ای موفق تلاش کنند. 

پیش از این در هفته جاری میلادی، برند لانگ، رئیس کمیته تجاری پارلمان اروپا، در مصاحبه‌ای گفت: ما به توافق نزدیک شده‌ایم؛ چین می‌تواند متعهد به ارائه خودروهای برقی با حداقل قیمت در اتحادیه اروپا شود. 

وی افزود: این کار رقابت ناعادلانه ناشی از یارانه‌های غیرمنصفانه را از بین می‌برد، که دلیل اصلی اعمال تعرفه‌ها بود. 

کمیسیون اروپا در سپتامبر پیشنهادات تولیدکنندگان خودروهای برقی چین برای تعیین حداقل قیمت را رد کرده بود. 

این کمیسیون اعلام کرد که این راه‌حل نه تنها نمی‌تواند اثرات مضر یارانه‌ها را از بین ببرد، بلکه نظارت و اجرای آن نیز به طور مؤثر ممکن نخواهد بود. 

کمیسیون اروپا پس از آنکه به سختی موافقت اعضای اتحادیه اروپا را به‌دست آورد، تصمیم گرفت تعرفه‌های واردات خودروهای برقی ساخت چین را از ۳۰ اکتبر تا ۴۵.۳ درصد افزایش دهد. 

این تصمیم پس از چندین کاهش در تعرفه‌های پیشنهادی نهایی شد. تعرفه واردات خودروهای ساخت چین تسلا از ۹ درصد به ۷.۸٪ کاهش یافت، که پیش‌تر ۲۰.۸ درصد پیشنهاد شده بود. 

تعرفه برند پرفروش چینی بی‌وای‌دی BYD به ۱۷ درصد رسید. تعرفه خودروهای جیلی از ۱۹.۳ درصد به ۱۸.۸ درصد کاهش یافت و تعرفه‌های مربوط به خودروهای سایک SAIC و شرکت‌هایی که با تحقیقات اتحادیه اروپا همکاری نکردند، از ۳۶.۳ درصد به ۳۵.۳ درصد کاهش یافت.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین