مخاطبان روزانه سینما رکورد زد
روز گذشته (سه شنبه) سینماهای کشور با ۳۳۲ هزار مخاطب، بهترین عملکرد روزانه پنج سال اخیر را به ثبت رساندند.
تریبون اقتصاد، سینماهای کشور طی روز گذشته (سهشنبه ۲۰ آذر)، یک عملکرد چشمگیر داشتند و توانستند با ۳۳۲ هزار مخاطبی که طی سه هزار و ۷۱۰ سانس به تماشای فیلمها نشستند، بهترین عملکرد پنج سال اخیر را به ثبت برسانند.
به گزارش ایرنا، گیشه روز گذشته نیز به ۱۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان رسید که رکوردی قابلقبول برای یک سهشنبه نیمبها به حساب میآید. سینما با این عملکرد، بهترین آمار مخاطب روزانه خود را پس از سال ۹۸ به ثبت رساند. هر چند با توجه به نبود آمار فروش روزانه سینماها تا قبل از سال ۹۹، احتمالا این میزان مخاطب، پس از سال ۷۹ سینماها به ثبت نرسیده است که در اینصورت، باید این آمار را یک رکوردشکنی پس از ۲۳ سال تصور کرد.
قطعا اصلیترین دلیل این رکوردشکنی را باید در اکران سهقطبی سینماها تلقی کرد. نمایش همزمان سه کمدی پرمخاطب «۷۰سی»، «زودپز» و «صبحانه با زرافهها»، حجم بالایی از مخاطبان این گونه سینمایی را به سینماها کشانده است. البته که اکران کنونی، یک سهقطبی جذاب کودکانه و نوجوانانه نیز دارد: همزمانی نمایش سه فیلم «باغ کیانوش»، «ببعی قهرمان» و «شنگول و منگول» نیز باعث شد تا مخاطبان هدف خوبی را روانه سینماها کرده و تلاقی این ۲ سهقطبی، زمینهساز این استقبال خوب باشد.
طی اکران روز گذشته، نخستین فیلم بلند سینمایی بهرام افشاری (۷۰سی)، بهترین عملکرد را در میان فیلمهای اکران داشت و توانست با جذب ۲۲۷ هزار مخاطب، ضمن رکوردشکنی جذب مخاطبان روزانه سینما، به گیشه هشت میلیارد تومانی برسد. «زودپز»، پس از ۲ ماه، همچنان مخاطب دارد. کمدی رامبد جوان با ۳۸ هزار مخاطب، یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان فروخت. دومین ساخته سینمایی سروش صحت (صبحانه با زرافهها)، کمی بیش از ۲۸ هزار مخاطب داشت و توانست به گیشه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی برسد.
«باغ کیانوش» نیز با جذب ۱۴ هزار مخاطب، به گیشه ۴۴۰ میلیون تومانی رسید. پنجمین فیلم پر اقبال روز گذشته به انیمیشن «ببعی قهرمان» اختصاص داشت که با ۱۱ هزار و ۳۰۰ مخاطب، ۴۲۹ میلیون تومان فروخت. شنگول و منگول، خائنکشی، شهر گربهها ، قلب رقه، پول و پارتی و مفتبر، به ترتیب دیگر فیلمهای پرمخاطب روز گذشته سینماها بودند.
اکران اواخر پائیز، همواره یک بازه وسوسهانگیز برای صاحبان آثار سینمایی بوده است. در این مدت با توجه به تثبیت سبک زندگی شش ماه دوم خانوادهها و البته وفق پیدا کردن مردم با سرمای هوا، مخاطبان زیادی به سینماها میروند و بنابراین همواره این بازه با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه بوده است.
پس از رکوردشکنی سهشنبه گذشته، همانگونه که پیشتر عنوان کردیم، این اتفاق بار دیگر به وقوع پیوست تا در این سهشنبه، بیش از پنج درصد بر میزان مخاطبان افزوده شود. اکنون انتظار میرود با توجه به تبلیغات دهانبهدهان مخاطبان، رکورد کنونی نیز برای هفتههای آتی بهبود یابد تا سینما با تداوم این روند روبهرشد، تا پایان سال با بیش از ۳۳ میلیون مخاطب، قله دو هزار میلیاردی را فتح کرده و یکی از شاخصههای مهم فرآیند صنعتیشدن را با موفقیت پشت سر بگذارد.