ایران خودرو طرح تبدیل هایما S7 به هایما S5 را منتشر کرد
همزمان با توقف تولید مدل قدیمی، طرح تبدیل هایما S7 به هایما S5 نیز منتشر شده است؛ هفته جاری این طرح در دسترس خواهد بود.
تریبون اقتصاد، ایرانخودرو مدتی پیش از توقف تولید هایما S7 پلاس و جایگزینی آن با مدل جدیدتر هایما S7 پرو خبر داد.
به گزارش دیجیاتو، همزمان با توقف تولید مدل قدیمی، طرح تبدیل هایما S7 به هایما S5 نیز منتشر شده است. ایرانخودرو از متقاضیان خرید هایما S7 پلاس با اولویت بهار 1403 خواسته پس از چند ماه انتظار بینتیجه برای تحویل خودروشان، بهجای آن هایما S5 تحویل بگیرند.
این طرح از سهشنبه، ۴ دی 1403، روی سایت ایرانخودرو فعال شده است و تا یک هفته در دسترس مخاطبان قرار خواهد داشت.
طرح تبدیل هایما S7 به هایما S5 دی 1403:
خودرو ثبتنامی | اولویت | خودرو قابلارائه | نوع فروش | موعد تحویل | مبلغ قابلواریز |
هایما S7 توربو اتوماتیک | بهار 1403 | هایما S5 توربو اتوماتیک | فوری | 30 روزه | 11,706,874,000 |
هایما S7 توربوشارژر از محصولات مونتاژی موفق در بازار ایران به حساب میآید. این خودرو باوجود تغییرنکردن ظاهر آن طی یک دهه، همچنان متقاضیان بسیاری دارد. البته جایگزینی آن با نسخه جدید هایما S7 پرو، ممکن است به مذاق مشتریان خوش نیاید. نسخه جدید، هایما S7 پرو، به پیشرانه کمحجم 1.5 لیتری توربوشارژر چانگان مجهز است اما همین پیشرانه کوچک به لطف سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi، نسبت به موتور 1.8 لیتری هایما S7 توربو اتوماتیک راندمان بالاتری تولید میکند.
از سوی دیگر، دشواری دسترسی به بنزین باکیفیت در سراسر کشور وضعیت هایما S7 پرو را در بازار ایران نامطلوب جلوه میدهد. پیشرانههای GDi به سوخت باکیفیت نیاز دارند و درصورت دسترسی نداشتن به بنزین مناسب، دچار مشکلات فنی میشوند.
همچنین هایما S5 در مقایسه با هایما S7 توربوشارژر انتخاب مقرونبهصرفهتری به حساب میآید. قیمت این خودرو در بازار آزاد از یکمیلیارد و 500 میلیون تومان عبور کرده است؛ بنابراین متقاضیان با خرید این خودرو و فروش آن در بازار آزاد، 400 میلیون تومان سود خواهند کرد.