کد مطلب: ۳۰۲۲

مزایا و معایب خرید تتر با هدف سرمایه‌گذاری

استیبل‌کوین یا نمونه معروف آن تتر، می‌توانند فرصت‌های خوبی برای کشورهایی با سیستم‌ مالی محدود فراهم کنند

تریبون اقتصاد - بعد از ظهور نخستین رمزارزها و در صدر همه آنها بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری با کارکرد و قابلیت‌های جدید در عرصه اقتصاد دیجیتال به وجود آمدند. استیبل کوین‌ها، به دلیل محافظت از سرمایه در برابر سقوط ارزش ارز ملی و انتقال دارایی‌ها به‌صورت دیجیتالی قابلیت این را دارند که به جای ارزهای فیات مورد استفاده قرار بگیرند.

اقتصاد دیجیتال راه فرار از تحریم‌ها

عیسی کشاورز، بنیانگذار پلتفرم یوبیتکس، به تریبون اقتصاد می‌گوید: وقتی در کشورهایی با ارزش پول ملی پایین و سیستم‌های مالی محدود و ناکارآمد در عرصه بین‌الملل زندگی می‌کنید چاره‌ای جز این ندارید که از فرصت‌ها و فناوری‌هایی که بازارهای جهانی برای شما ایجاد می‌کنند، برای برون رفت از تحریم‌های مالی و محدودیت‌های تبادل و مراودات مالی استفاده کنید.

استیبل‌کوین یک دارایی پایدار مانند ارزهای فیزیکی مثل دلار هستند و ذخیره ارزش پایدارتری را می‌توانند برای مراودات مالی و بازرگانی در قراردادهای بزرگ ایجاد کنند بنابراین نقش بهتری را در بلاکچین بازی می‌کنند.

این ارزهای دیجیتال می‌توانند به‌عنوان یک ارز واسط بسیار ارزان‌قیمت در هر نقطه از جهان و در هر زمانی مورد استفاده قرار بگیرند. استیبل‌کوین‌ها می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای پول فیزیکی در قراردادهای هوشمند و پروتکل‌های دیفای و بیمه و بسیاری مراوادات جدی در دنیا بوده و به افراد آزادی عمل بسیار زیادی می‌دهند.

دلایل جذابیت استیبل‌کوین‌

کشاورز با تشریح ظرفیت‌های خاص استیبل کوین‌ها ادامه داد: استیبل‌کوین یا نمونه معروف آن تتر، می‌توانند فرصت‌های خوبی برای کشورهایی با  سیستم‌ مالی محدود فراهم کنند و در بسیاری از مواقع می‌توانند در کاهش ریسک مراوردات مالی، جایگزینی با پول گرانقیمت و ارزهایی که دیگر توان زیستن در جامعه جهانی را ندارند نقش موثری ایفا کرده و هزینه‌های نقل وانتقالات را به‌طور چشمگیری کاهش دهند.

اقتصاد دیجیتال انتخاب نیست، ضرورت است

رئیس هیئت مدیره یوبیتکس درادامه  تاکید کرد: به طور کل بستر بلاکچین و استیبل کوین ها از هر نوعی، تتر یا USDC یا غیره  فارغ از نوع و نام آن، با سرعت و قدرت بسیار بیشتری امکان تبادلات مالی را جایگزین سیستم های ناکارآمد اقتصادی کشورها می کنند.

پس پذیرش و استفاده از فناوری‌های مالی بر بستر بلاکچین، نه انتخاب که یک ضرورت است و نه تنها نمی‌شود با آن مخالفت کرد که به زودی این فناوری راه خود را در تمام جوامع باز خواهد کرد و قطعا این مسیر مسیر بدون بازگشت است.

کشاورز در پاسخ به این سوال که مزیت استیبل‌کوین‌ها به نسبت پول‌های فیات چیست گفت: این دارایی های دیجیتالی می‌توانند مانند پول‌های فیات اعم از یورو و دلار و یوان و غیره ارزش ثابتی برای خود داشته باشند که در نوسانات مالی بتوانند قابلیت انتقال سرمایه، بخش پذیری و ذخیره سرمایه داشته باشند.

یکی از مزایای استیبل‌کوین‌ها در اصل نسبت به رمزارزها حفظ ارزش دارایی در مقابل نوسانات بازار جهانی رمزارز است. در کنار این مزیت انتقال شفاف‌تر و کم‌هزینه‌تری داشته و می‌توانند به سرعت در سراسر دنیا حرکت کنند.

جایگزینی استیبل‌کوین با وثایق بانکی

به گفته این فعال بازار رمزارز، استیبل‌کوین و به‌طور کل کریپتوکارنسی به شما اجازه می‌دهد به بازارهای مالی در هر نقطه از جهان و در هر زمانی دسترسی پیدا کنید. می‌توانید از استیبل‌کوین به عنوان دیفای و وثایق وام‌دهی و وام‌گیری هوشمند استفاده کنید. بنابراین می‌توانید با این دارایی در سراسر دنیا تبادل مالی و استقراض و وام‌دهی و تامین سرمایه داشته باشید و بسیاری از ریسک‌های ناشی از معاملات با پول‌های فیات را پوشش دهید.

ریشه دواندن رمزهای باثبات در تمام دنیا

کشاورز اعتقاد دارد: استیبل‌کوین‌ها به سرعت در حال توسعه و گسترش در دنیا هستند و نه تنها به تتر و Dai نمی‌شود بلکه ممکن است تعداد آنها به‌زودی از دیگر ارزهای دیجیتالی دیگر سبقت بگیرند. علیرغم اینکه در ظاهر دارایی‌های دیجیتال و رمزارزها پیچیده و پرریسک به نظر می‌رسند، در بهبود معاملات استراتژیک می‌توانند با کاهش قیمت تمام شده پول، زمان و اعتباری که در عرصه جهانی دارند بسیار معتبرتر از پول‌های فیات باشند.

کشاورز تاکید می‌کند: استیبل‌کوین می‌تواند با نظام پولی و بانکی همه کشورها بر بستر بلاکچین همنشینی داشته و در سیستم‌های نقل‌و‌انتقال پولی در پلتفرم‌هایی که دراین حوزه هستند نقش بازی کند.

نقش بنیاد تتر در اقتصاد دیجیتال

رئیس هیئت مدیره پلتفرم یوبیتکس می‌گوید: بین استیبل‌کوین‌ها تتر به‌عنوان نماد و قدرت دیده می‌شود. استیبل‌کوین‌هایی که بر بستر بلاکچین هستند و غیرمتمرکز می‌توانند خیلی قدرتمند از تتر عمل کنند. بنیاد تتر و خود تتر خیلی محل بحث و گفتگو نیست. ظرفیت بلاکچین و استیبل‌کوین‌ها بر بستر بلاکچین و ارزش دارایی مشخص است و  در برابر نوسانات بازار از هر نوع و با هر نامی که باشند نقش مفید خود را بازی میکنند.

آینده تتر و استیبل‌کوین

کشاورز در خصوص آینده تتر و سایر استیبل‌کوین‌ها در دنیا اعتقاد دارد: امیدهای بسیاری برای گسترش پذیرش استیبل‌کوین‌ها در بانک‌های دنیا وجود دارد. می‌توانند در بین ارزهای سنتی به‌عنوان ارزهای کم‌هزینه و باثبات و فنی عمل کنند و در مراودات بین بانکی هم حضور قدرتمندی داشته باشند. انتظار می‌رود که تنوع بخشی در تمامی مبادلات قراردادهای بزرگ جهانی اعتبار ویژه‌ای ایجاد کنند.

دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین