کد مطلب: ۱۸۶۶

هفت نکته درباره خرید بیمه‌نامه موبایل

مشتری حق دارد حداقل دو سناریو انتخاب کند و مواردی مثل سرقت، تعمیرات و تعویض قطعه را برای یک‌ سال زیر چتر بیمه ببرد

تریبون اقتصاد - بیمه موبایل ناآشنا و غریبه به نظر می‌رسد اما پشت آن ابر مه‌آلود، صورتکی وسوسه‌کننده پنهان است. اگر تا الان با تبلیغات فروش بیمه‌نامه موبایل روبرو شده باشید، حتما از خودتان پرسیده‌اید آیا در زمان وقوع حادثه از زمین خوردن و خردشدن گرفته تا سرقت و موبایل‌قاپی می‌توانم از بیمه موبایل استفاده کنم و حداقل کمتر غصه بخورم؟ این نوشته تا حدی می‌تواند جواب سوالتان را بدهد.

 

1- پیامک در زمانی نامناسب و تا حدی اعصاب‌خردکن رسیده است. با احساس لزجی که در چنین مواقعی به آدم دست می‌دهد، انگشتم را بردم سمت صفحه تا پاکش کنم اما توجهم جلب شد: تا 80 درصد تخفیف خرید بیمه موبایل. با یک‌سری اشاره جذاب مثل پوشش کامل سرقت و امکان پرداخت قسطی.

 

2- وقتی موبایل تازه خریده‌اید، دوست ندارید بلایی مثل دزدی و موبایل‌قاپی، سقوط منجر به شکستن نمایشگر و... سرش بیاید. تبلیغات بیمه موبایل روی همین اصل بنا شده‌اند. کف قیمت موبایل هفت میلیون است و بعضی‌ها 30 تا 40 میلیون و البته در برخی مواقع 50 تا 60 و حتی 70 میلیون برایش پول می‌دهند. اگر اتفاقی رخ بدهد دل و قلب و روح آدم خراش برمی‌دارد.

 

3- پیامک را باز می‌کنم. انگشتم را روی لینک فشار می‌دهم و به صفحه‌ خوشامدگویی می‌گذارم. همه‌چیز با را با عطوفتی مثال‌زدنی چیده‌اند. صفحه در کسری از ثانیه اطلاعات کافی را در اختیارتان می‌گذارد. نوشته‌اند پوشش کامل هرنوع سرقت و اضافه کرده‌اند مهم نیست کجا، چطور و با چه شرایطی اتفاق بیافتد. بیمه موبایل، خسارت هر نوع سرقتی را جبران می‌کند. همین تاکید را درباره جبران خسارت انواع آسیب کرده‌اند و گفته‌‌اند شکستگی، سوختن قطعه و حتی حوادث طبیعی را گردن می‌گیرند و خسارت می‌دهند. چه خوب!

 

4- صفحه نخست طراحی ساده و مینیمالیستی دارد. آنقدر که دلتان می‌خواهد گول بخورید. قدم اول وارد کردن قیمت موبایل به تومان است. توصیه کرده‌اند برای گرفتن پوشش کامل، بهتر است قیمت موبایل آبکند و نو در بازار امروز را وارد کنید. فرض کنیم صاحب یک دستگاه آیفون 13 هستید. پس عدد 37 میلیون تومان را وارد کرده و به مرحله بعد می‌رویم.

 

5- مشتری حق دارد حداقل دو سناریو انتخاب کند. در سناریو اول قیمت بیمه‌نامه یک میلیون و 815 هزار تومان است که پس از کسر تخفیف 80 درصدی، می‌شود 362 هزار و 970 تومان. این بیمه‌نامه سرقت، تعمیرات و تعویض قطعه را برای یک‌سال پوشش می‌دهد اما تا سقف 80 درصد قیمت گوشی نو. یعنی اگر آیفون 13 را دزد برد، 29 میلیون و 600 هزار تومان خسارت می‌گیریم و برای خرید گوشی جدید باید 7.4 میلیون از جیب خودمان بپردازیم.

 

6- ریسک موبایل‌قاپی بیشتر از خرابی است، پس می‌توانید طرح بیمه سرقت موبایل را بخرید با قیمت 201 هزار و 650 تومان. این یکی خسارت را تا 95 درصد پرداخت می‌کند و خدای نکرده موقع سرقت، 35 میلیون و 150 هزار تومان کف دستتان می‌گذارند.

 

7- اگر آیفون 14 یا 15 دارید، باید بیمه‌نامه جداگانه بخرید. 443 هزار و 640 تومان برای جبران خسارت و آسیب تا سقف 80 درصد. بیمه موبایل، پوشش دزدی برای آیفون 14 و 15 پیش‌بینی نکرده است. قسمت بامزه ماجرا اینجاست که ورود آیفون 14 و 15 به کشور قانونی نیست اما بیمه‌ موبایل برای کسب درآمد از آن هم برنامه‌ریزی کرده است.

دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین