کد مطلب: ۱۳۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

(ویدیو) از کتاب "طراحی چیدمان فروشگاهی" رونمایی شد

نویسندگان برای تألیف این کتاب از سال ها تجربه ی خود در حوزه فروشگاه داری و همچنین منابع داخلی و خارجی استفاده کرده و با نگاهی به علم روز دنیا در زمینهٔ خرده‌فروشی و به‌ویژه طراحی چیدمان، تلاش نموده‌اند تا از چارچوب و ذهن مدیران ایرانی نیز در این حوزه غافل نشوند.

تریبون اقتصاد- کتاب طراحی چیدمان فروشگاهی، سومین جلد از مجموعهٔ‌ امپراتوری خرده‌فروشی است که در راستای ارائهٔ خدمات بهینه به مشتری و راهنمای راه اندازی فروشگاه برای صاحبین سرمایه، مدیران و فروشگاه دارها توسط سید جواد موسوی و احمد محمدی تمنایی نگاشته شده است. از این کتاب در نمایشگاه ایران ریتیل شو رونمایی شد.

نویسندگان برای تألیف این کتاب از سال ها تجربه ی خود در حوزه فروشگاه داری و همچنین منابع داخلی و خارجی استفاده کرده و با نگاهی به علم روز دنیا در زمینهٔ خرده‌فروشی و به‌ویژه طراحی چیدمان، تلاش نموده‌اند تا از چارچوب و ذهن مدیران ایرانی نیز در این حوزه غافل نشوند.


دکتر موسوی از نویسندگان این کتاب در مراسم رونمایی گفت: یادآوری می‌کنیم که با توجه به تنوع سلیقه در علم چیدمان،‌ دور از ذهن نیست که برخی از خوانندگان، در طراحی چیدمان فروشگاهی سلیقه‌ای متفاوت از آنچه در این کتاب مطرح می‌شود داشته باشند. بنابراین باوجود تمام حساسیتی که در نگارش این کتاب به‌کار گرفته‌ایم، پذیرای نگاه‌های متفاوت هستیم؛ چرا که اطمینان داریم همین تنوع سلایق راز پویایی و رشد صنعت خرده فروشی کشور است.

این کتاب در ۵ فصل نگاشته شده:


۱. طراحی فضای بیرونی: در این فصل نکاتی دربارهٔ اهداف طراحی فضای بیرون فروشگاه و تأثیر آن بر تصویر ذهنی مشتری می‌خوانیم و پیشنهاداتی را در انواع این طراحی بررسی می‌کنیم؛

۲. فضای داخلی فروشگاه: در دومین فصل کتاب به ۵ هدف اصلی خرده‌فروشان در طراحی فضای داخلی شامل تحریک و متقاعدسازی مشتریان برای صرف زمان بیشتر، افزایش حجم خرید، برندسازی، مدیریت هزینه ها و بازگشت مجدد مشتریان به فروشگاه می‌پردازیم و فضاهای مورد نیاز فروشگاه را مطالعه می‌کنیم؛

۳. مرچندایزینگ و برنامه ریزی چیدمان: در فصل سوم که به نوعی مهمترین فصل کتاب به شمار می رود بعداز شناخت مفاهیم پایه‌ای در مرچندایزینگ با نکات مهم چیدمان کالا و اهداف مدیریت دسته‌بندی محصولات آشنا می‌شویم. در این فصل به نقش گروه‌های کالایی، تدوین طرح چیدمان کالا در قفسه، انواع نمایش کالا در قفسه فروشگاه، و پلانوگرام پرداخته می‌شود؛

۴. بازاریابی حسی:‌فصل چهارم این کتاب به تأثیرگذاری روی مشتری از طریق حواس اختصاص دارد. در این فصل نکات مهمی دربارهٔ بازی ویژگی‌های محیطی فروشگاه با احساس مشتری می‌خوانیم

۵. ابزارهای بازاریابی در نقطهٔ فروش: فصل پایانی این کتاب دربارهٔ ابزارهایی می‌خوانیم که به فروشگاه در جلب توجه مشتری کمک می‌کند. با انواع این ابزارها آشنا می‌شویم و به اهمیت استفاده از این ابزار پی می‌بریم.

 

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین