مرسدس E کلاس برقی ۲۰۲۷؛ نمونه آزمایشی با بدنه EQE مشاهده شد

اکنون قادر به مشاهده نخستین تصاویر از مرسدس E کلاس برقی بدون پوششهای استتار هستیم. این خودرو تا دو سال آینده به بازار میآید.
تریبون اقتصاد مرسدس بهتازگی اعلام کرده روی E کلاس تمامبرقی کار میکند و اکنون تصاویر نمونه اولیه آزمایشی این سدان لوکس لو رفته. این مدل جدید که سال ۲۰۲۷ جایگزین EQE نهچندان محبوب میشود، بیشتر شبیه E کلاس سنتی و درونسوز خواهد بود و نظر کسانی را که از طراحی EQE ناراضی بودند، جلب خواهد کرد. میتوانید نخستین تصاویر مرسدس E کلاس برقی را بدون پوششهای استتار مشاهده کنید.
به گزارش دیجیاتو این نمونه اولیه در جریان آزمایش در هوای سرد مشاهده شد. نسخه اولیه مرسدس E کلاس برقی ماهرانه با بدنه EQE پوشانده شده بود تا ظاهر اصلی آن لو نرود. از فاصله دور، احتمالا آن را با یک EQE اشتباه بگیرید. البته پس از بررسی نزدیک و دقیقتر برخی عناصر ظاهری نمونه اولیه آزمایشی را نشان میدهد: محل نامناسب قرارگرفتن چرخها و افزونه گلگیرهای پیچشده موقتی.
مرسدس وعده داده E کلاس تمامبرقی فاصله محوری «وضعیتگرا» خواهد داشت. محل قرارگرفتن چرخهای نمونه آزمایشی نشان میدهد این مقدار کوتاهتر از فاصله محوری ۳.۱۲ متری EQE است. البته این خودرو طولانیتر از فاصله محوری ۲.۹۶ متری نسل کنونی E کلاس W214 است.
مرسدس E کلاس برقی نمادی از تعادل بین مدلهای برقی و درونسوز
تیزر رسمی مرسدس اوایل ماه جاری، فرم کلی E کلاس آینده را نشان میداد. به نظر میرسد این سدان جدید طراحی ظاهری بحثبرانگیز EQE را با ابعاد سنتیتر، کاپوت با طول بیشتر، شیشه جلوی صافتر و اورهنگ عقب کشیدهتر جایگزین کرده است.
این زبان طراحی تازه نتیجه استراتژی جدیدی است که منجر به برقراری توازن ظاهری بین مدلهای برقی و درونسوز مرسدس خواهد شد. شرکت آلمانی تیزر دیگری از 2 سدان را منتشر کرد که زیر یک چادر پنهان شده بودند. برآمدگی مرموزی روی کاپوت آنها نشاندهنده نسخه تازهای از نشان مرسدس یا جلوپنجره برجستهتر بود. البته هنوز مشخص نیست این مدلها E کلاس یا S کلاس بعدی بودند. نسل بعدی S کلاس هم در نسخههای برقی و درونسوز عرضه خواهد شد.
باوجود شباهتهای ظاهری، انتظار میرود این 2 نسخه از E کلاس روی پلتفرمهای مختلفی ساخته شوند. گفته میشود E کلاس برقی روی پلتفرم MB.EA توسعه خواهد یافت اما مدل درونسوز همچنان میتواند از معماری MRA2 بهره ببرد. قطعاً پیشرفت در فناوری منجر به برد حرکتی بیشتر E کلاس برقی در مقایسه با EQE خواهد شد. این خودرو روی پلتفرم EVA ساخته میشود.
کابین آرام در نسل جدید خودروهای برقی مرسدس
مرسدس همچنین وعده داد E کلاس برقی جدید ویژگی «کاهش سروصدای کابین فوقالعاده» را خواهد داشت. این سدان لوکس همچنین از نسل بعدی سیستمهای کمکراننده پیشرفته بهره میبرد که قابلیت رانندگی خودران سطح L2++ و L3 در بزرگراه را به آن میدهد. درنهایت میتوان انتظار جدیدترین فناوریها از نظر نرمافزاری و اتصال با گجتهای هوشمند در داخل کابین را داشت.
انتظار میرود تا سال ۲۰۲۷ شاهد عرضه مرسدس بنز E کلاس برقی باشیم. تا آن زمان، E کلاس W214 درونسوز چهارساله خواهد شد که آن را به زمان مناسبی برای بهروزرسانی عمده میانعمری تبدیل میکند. انتظار داریم مرسدس در تستهای آینده بهجای نمونههای آزمایشی با بدنه مدلهای قبلی از نمونههای استتارشده این سدان برقی با بدنه اصلی و نهایی آن استفاده کند.