کد مطلب: ۲۰۲۶

محاسبه اختلاف قیمت سکه دولتی و آزاد

راهنمای سود دو میلیونی از خرید سکه در مرکز مبادله ارز و طلا

حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز دوشنبه 26 شهریور برگزار می‌شود

تریبون اقتصاد- حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلا ایران در تاریخ ۱۷ شهریور، به دلیل قیمت‌های پایین‌تر نسبت به بازار آزاد، فرصتی مناسب برای خریداران فراهم کرد. در این حراج، ۲۵ هزار و ۷۰۴ قطعه سکه طلا فروخته شد. 

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی و سن بالای ۱۸ سال امکان شرکت در این حراج را دارند. حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا پنج قطعه سکه است. انتظار می‌رود در حراج هفدهم نیز سودی مشابه دوره‌های قبل به خریداران برسد.

حاشیه سود حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا

سکه تمام در آخرین حراج برگزار‌شده، ۱۱ هزار و ۵۲۱ قطعه تمام سکه با میانگین قیمت ۴۱ میلیون و ۹۸ هزار تومان عرضه شد، در حالی که قیمت این سکه‌ها در بازار آزاد ۴۳ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان بود. این به معنای حدود ۴.۷ درصد سود برای خریداران است. بنابراین، هر خریدار تقریباً دو میلیون و ۴۷ هزار تومان برای خرید هر سکه سود کرده است.

نیم سکه، چهار هزارو و 982 قطعه با میانگین قیمت ۲۱ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان به فروش رسید، در حالی که قیمت نیم سکه در بازار آزاد ۲۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بود. این نشان‌دهنده حدود ۶.۹ درصد کاهش قیمت است و به خریداران حدود یک میلیون و ۶۰۴ هزار تومان سود رسانده است.

همچنین، 9 هزار و 201  قطعه ربع سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان تخصیص یافت، در حالی که قیمت سکه ربع‌بهار آزادی در بازار آزاد ۱۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بود. در این حالت، خریداران به ازای خرید هر ربع سکه حدود ۷.۶ درصد کمتر هزینه کردند و تقریباً یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان سود بردند. 

بهترین پیشنهاد برای خرید سکه در حراج هفدهم

قیمت سکه تمام امروز 44 میلیون و 170 هزار تومان، قیمت نیم سکه 23 میلیون و 910 هزار تومان و قیمت ربع سکه 15 میلیون و 890 هزار تومان است؛ حراج بعدی سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران دوشنبه ۲۶ شهریور برگزار می‌شود.

با فرض اینکه این قیمت تا دوشنبه تقریبا ثابت بماند با توجه به روند حراج قبلی که سکه‌ها با تخفیف‌های ۴.۷ درصدی، ۶.۹ درصدی و ۷.۶ درصدی به فروش رسیدند، می‌توان انتظار داشت که در این حراج نیز کاهش قیمت مشابهی وجود داشته باشد.

اگر فرض کنیم که تفاوت قیمت‌ها به همین صورت استمرار یابند، پیش‌بینی می‌شود که قیمت سکه تمام به حدود ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد.

در این صورت، خریداران سکه تمام می‌توانند با خرید این سکه، حدود دو میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و نیم سکه حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تومان و ربع سکه حدود یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان سود کنند.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین