کد مطلب: ۲۳۶۰

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی در گفت‌وگو با ایلنا:

سرنوشت چمدان‌های جامانده و گمشده مسافران چه‌ می‌شود؟

مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره سرنوشت چمدان‌های جامانده و گمشده مسافران گفت: اشیا و چمدان‌های گمشده و جا مانده بیش ۶ ماه تا یک سال در فرودگاه نگهداری و در نهایت به اموال تملیکی واگذار می‌شوند.

تریبون اقتصاد- سعید چلندری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره سرنوشت چمدان‌های گمشده و جامانده فرودگاه امام و مدت زمان نگهداری از چمدان‌ها برای پیگیری مسافران اظهار داشت: یکسری از مسافران هستند که وقتی مشمول اضافه بار و پرداخت هزینه‌ای بابت این میزان بیشتر از وزن مجاز می‌شوند بخشی از بار خود را در فرودگاه رها می‌کنند. پلیس، گمرک و سایر نهادهای مسئول این بارهای رها شده را جمع‌آوری و در بخش اشیای گمشده نگهداری می‌کنند و مدت زمان نگهداری این اشیا بین ۶ ماه تا یک سال است. ‌

وی با بیان اینکه در نهایت اموال تملیکی این بار را تحویل می‌گیرد، ادامه داد: پس از مدت زمان طبق صورت جلسه‌ای که انجام شده این بارها با حکم مقام قضایی به عنوان کالای متروکه تحویل اموال تملیکی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: اموال تملیکی این کالاهای به جا مانده را مورد بررسی قرار می‌دهد و براساس شرایط و قوانین تعریف شده نسبت به این کالاها از جمله فروش یا انهدام تصمیم می‌گیرد. 

چلندری افزود: این چمدان‌های جامانده یا گمشده در حضور پلیس بازگشایی می‌شوند و محتویات آن ثبت و شماره گذاری و در انبار نگهداری می‌شوند، اگر صاحب این چمدان و بار تا یک سال، به دنبال آن نیاید و موضوع را پیگیری نکند، در نهایت این بار و کالا در اختیار اموال تملیکی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد:باید توجه داشت فضای مورد نظر برای نگهداری این کالاها و بارهای گمشده محدود است و امکان نگهداری بیش از این مدت وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین