چهره جدید ال ۹۰ در ایران/ عکس
خودرویی که تحت عنوان P۹۰ شناخته می شود و نسبت به ال ۹۰، طراحی بهروزتری دارد، در حال انجام تست های فنی با پلاک گذر رؤیت شده است که نشان از عرضه نزدیک آن دارد.
تریبون اقتصاد- پی ۹۰ در اصل همان لوگان رنو و داچیا است که شاکله کلی آن خودروها با چاشنی فیس لیفت همراه شده است. در نمای جلو شاهد تغییر مجموعه سپر، کاپوت، چراغ ها و جلوپنجره هستیم. تغییرات بخش عقب خودرو نیز تقریباً همینقدر گسترده بوده و برای طراحی چراغ های عقب به نظر می رسد طراحان نگاهی به محصولات جدید رنو نیز داشته اند، اما در نمای کناری و خصوصا بخش درها و ستون ها دقیقاً همان L۹۰ را شاهد هستیم.
به گزارش خبرآنلاین، مهندسان پارس خودرو می گویند که برای اخذ مجوز استانداردهای جدید، در کنار فیس لیفت ظاهری انجامشده بر روی اتاق تندر ۹۰ به سراغ تقویت سازه این خودرو رفته اند و بخش کف خودرو به صورت عرضی برای تصادف های جانبی تقویت شده است.
کابین و امکانات
کابین خودرو از ساندرو به عاریت گرفته شده است، با این تفاوت که غربیلک فرمان مشابه سهند و اطلس بوده و کلاستر نیز ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال است. یک مانیتور هم در پنل مرکزی داشبورد، جانمایی شده است. سدان P۹۰ در بحث امکانات به مواردی همچون مانیتور، کلاستر نیمه دیجیتال، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیشه های برقی، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و… اشاره کرد.
مشخصات فنی
سدان پروژه P۹۰ پارس خودرو به پیشرانه ME۱۶ سایپا و مگا موتور مجهز است. این پیشرانه نمونه ایرانیزه EC۵ گروه PSA یا همان TU۵+ ایران خودرو است که از قراردادهای دوران برجام به سایپا رسیده است و امروز در کارخانه مگا موتور تولید می شود.
پیشرانه P۹۰ پارس خودرو ۱.۶ لیتر حجم دارد و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تولید می شود. این پیشرانه فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ های ورودی را دارد. نسل جدید دینام ها و پمپ روغن هم برای ME۱۶ استفاده شده است و در نهایت می بینیم که این خودرو قدرت ۱۱۱ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر دارد. همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های جلوی سدان P۹۰ دنده دستی می رساند و در نسخه اتوماتیک، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT برند DAE وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.