کد مطلب: ۲۲۲۷

مقایسه قیمت مسکن در گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق پایتخت

اختلاف 35 میلیاردی آپارتمان در شمال و جنوب تهران‌!

اختلاف قیمت یک واحد 100 متری در منطقه یک و منطقه 18 می‌تواند تا 35 میلیارد تومان هم برسد

تریبون اقتصاد- متوسط قیمت مسکن در تهران با توجه به آخرین آمار رسمی بانک مرکزی به متری ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت اما در مناطق مختلف پایتخت اختلاف زیادی دارد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ قیمت هر متر آپارتمان در منطقه یک به 179 میلیون تومان هم می‌رسد؛ حال آنکه در منطقه 18 که ارزان‌ترین منطقه پایتخت است متوسط قیمت آپارتمان 42 میلیون تومان برای هر متر است و این به معنای اختلاف قیمت 137 میلیون تومانی به ازای هر متر مسکن است. 

قیمت آپارتمان در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه پایتخت

قیمت آپارتمان 100 متری در منطقه یک با توجه به آمارهای رسمی ارائه شده باید حدود 18 میلیارد تومان باشد، اما نگاهی به آگهی‌های فروش آپارتمان در این منطقه نشان می‌دهد که قیمت‌ها از این هم فراتر می‌رود. برای مثال یک واحد 100 متری ساخت 1403 که فول امکانات بوده و اتاق خواب مستر دارد 23 میلیارد تومان قیمت خورده است. قیمت آپارتمان 100 متری در زعفرانیه تا 40 میلیارد تومان هم می‌رسد.

قیمت آپارتمان 100 متری دو خواب در شادآباد یکی از محله‌های منطقه 18 حدودا پنج میلیارد و 200 میلیون تومان است. این واحد نیز نوساز بوده و امکانات آن کامل است. اگر این قیمت را با قیمت‌های گران منطقه یک مقایسه کنیم به اختلاف قیمت حدودا 35 میلیارد تومانی می‌رسیم. 

یک واحد 85 متری دو خواب و فول امکانات در فرمانیه با قیمت 34 میلیارد تومان و به عبارتی هر متر 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این واحد در سال 1402 ساخته شده و تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است. واحد دیگری با همین مشخصات که 81 متری است در محله تولید دارو واقع در منطقه 18 پنج میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و 28 میلیارد و 350 میلیون تومان ارزان‌تر فروخته می‌شود. 

قیمت یک آپارتمان 67 متری 10 ساله در شادآباد دو میلیارد و 900 میلیون تومان است. این واحد یک خوابه آسانسور، پارکینگ و انباری داشته و قیمت هر متر آن حدودا 43 میلیون تومان است. در ازگل واحدی که تقریبا مشابه است با متراژ 71 متر و هفت سال سن بنا 10 میلیارد و 200 میلیون تومان و به عبارتی هر متر حدودا 143 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت آپارتمان در تهران

محله

متراژ

سن بنا

امکانات

قیمت

زعفرانیه

۱۰۰ متر

نوساز

آسانسور، پارکینگ، انباری

۲۳ میلیارد تومان

شادآباد

۱۰۰ متر

نوساز

آسانسور، پارکینگ، انباری

پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

فرمانیه

۸۵ متر

یک سال

آسانسور، پارکینگ، انباری

۳۴ میلیارد تومان

تولید دارو

۸۱ متر

یک سال

آسانسور، پارکینگ، انباری

پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان

شادآباد

۶۷ متر

۱۰ سال

آسانسور، پارکینگ، انباری

دو میلیاد و ۹۰۰ میلیون تومان

ازگل

۷۱ متر

هفت سال

آسانسور، پارکینگ، انباری

۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین