کد مطلب: ۲۲۸۵

قیمت رب افزایش یافت

حبوبات ۲۰ درصد، مرغ ۱۷ درصد و تخم مرغ ۱۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مواد پروتئینی ۶۴ درصد و قند و شکر ۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازار‌های میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

تریبون اقتصاد- رصد بازار کالا‌های اساسی نشان می‌دهد قیمت برخی اقلام خوراکی در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

به گزارش مهر، آخرین قیمت قوطی‌های ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی ۵۴.۹۵۰ هزار تومان بود که در ابتدای شهریور محصولات جدید با مبلغ ۵۹.۹۰۰ تا ۶۷ هزار تومان عرضه شد.

نرخ تخم مرغ نسبت به روز‌های گرم تابستان نیز تا حدودی افزایشی بوده و از شانه‌ای ۹۹ تا ۱۳۰ هزار تومان به ۱۰۵ تا ۱۴۰ هزار تومان تغییر قیمت داشته است.

قیمت مرغ بعد از افزایشی که در دو هفته اخیر رخ داد، صادرات آن ممنوع شد و نرخ در حال کاهش است و از ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان به حدود ۸۹.۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

لبنیات هم که در دو هفته اخیر افزایش قیمت داشت به گفته تولیدکنندگان این افزایش مربوط به افزایش هزینه‌های حمل و نقل، بسته بندی و… بوده و با اعلام نرخ جدید شیر خام نرخ دوباره تغییر می‌کند.

بر اساس سخنان مدیرعامل اتحادیه گاو داران قرار است هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری‌ها از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

گفتنی است؛ حبوبات ۲۰ درصد، مرغ ۱۷ درصد و تخم مرغ ۱۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مواد پروتئینی ۶۴ درصد و قند و شکر ۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازار‌های میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین