کد مطلب: ۳۹۱۶

چهار خودرو محبوب وارداتی در سامانه یکپارچه

بیشترین تقاضا در سومین مرحله از فروش خودرو‌های وارداتی برای کیا اسپورتیج، کیا K۵، میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا لوین به‌ثبت رسید

تریبون اقتصاد- فروش خودرو‌های وارداتی در قالب سومین دور از اسفند ۱۴۰۱ وارد مرحله جدیدی می‌شود.

به گزارش فرارو؛ بعد ثبت‌نام ۷۳ هزار متقاضی در سامانه یکپارچه خودرو وارداتی و تعیین مدل‌های انتخابی، چشم‌وگوش‌ها به اعلام نتایج قرعه‌کشی دوخته شده است. طبق اعلام مدیر سامانه یکپارچه باوجود مدل‌های جورواجور چینی در بین ۲۱ محصول عرضه‌شده، بیشترین تقاضا به‌ترتیب برای کیا اسپورتیج، کیا K۵، میتسوبیشی اوتلندر و تویوتا لوین به‌ثبت رسیده است. مدل‌های‌هایی که استقبال متقاضیان برای مدل‌های کره‌ای و ژاپنی خبر می‌دهد و این وسط باید تویوتا لوین را محصولی مشترک از ژاپن و شرکت چینی گک بدانیم.  

کیا اسپورتیج

2288754_175

کیا اسپورتیج در دسته خودرو‌های زیر ۲۰ هزار یورو قرار می‌گیرد. قیمت گمرکی کیا اسپورتیج ۱۹ هزار و ۵۰۰ یورو است که معادل یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان می‌شود.

قیمت کیا اسپورتیج با این حال در سامانه خودرو‌های وارداتی دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده که تازه بدون احتساب هزینه‌های جانبی است و خریداران باید منتظر ارقام بیشتری برای خرید کیا اسپورتیج وارداتی باشند. 

کیا اسپورتیج در نسخه‌های مختلفی طراحی شده، اما کوشاخودرو به‌عنوان شرکت وارکننده سراغ تیپی رفته که از پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ استفاده می‌کند. حداکثر قدرت موتور کیا اسپورتیج ۱۹۸ اسب‌بخار و نهایت گشتاور خروجی آن ۲۵۳ نیوتن‌متر و به‌کمک گیربکس هشت‌سرعته به‌چرخ‌ها منتقل می‌شود. 

کیا اسپورتیج وارداتی با فهرست امکانات رفاهی جمع‌وجوری پا به ایران گذاشته که می‌توانیم از نمایشگر هشت اینچ لمسی، سانروف، استارت از راه دور و ... اشاره کنیم. 

کیا K۵

2288756_643

کیا K۵ کنار گیا اسپورتیج دومین محصول پرطرفدار کیا در سامانه خودرو‌های وارداتی معرفی شده است. 

کیا K۵ ذاتا نسخه‌ای جدید از کیا اپتیما قدیمی است که اندکی نسبت به کیا اسپورتیج قیمت بیشتری دارد. قیمت کیا K۵ وارداتی در سامانه یکپارچه دو میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده، اما با اضافه‌شدن هزینه‌های جانبی، قیمت کیا K۵ به دو میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان ارتقا پیدا می‌کند. رقمی که نسبت به مرحله قبلی ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی حدود پنج درصد بیشتر است. 

کیا K۵ که نیز که توسط کوشاخودرو به ایران آمده، از موتور دو لیتری کمک می‌گیرد. همین موتور چهارسیلندر، ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۶ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی آزاد می‌کند. کوشاخودرو برای تبلیغ کیا K۵ از امکانات رفاهی پیش‌پا افتاده‌ای مثل ایموبلایزر، قفل‌شدن اتوماتیک در‌ها بعد حرکت خودرو و کروز کنترل اتوماتیک اسم برده است.

میتسوبیشی اوتلندر

2288757_575

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ چهارمین نسل از شاسی‌بلند ژاپنی در ایران است و از حیث فنی تفاوت خاصی با مدل‌های تولید‌شده در سال ۲۰۱۹ ندارد. 
میتسوبیشی اوتلندر وارداتی مثل خیلی از مدل‌های دیگر با پیشرانه‌های زیادی مثل پیشرانه ۲.۴ و ۲.۵ لیتر طراحی شده، اما شرکت‌واردکننده برای اینکه سقف ارزی را رعایت کند، روی نسخه‌ای با پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر توربو دست گذاشته است.

میتوبیشی اوتلندر وارداتی با حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار و نهایت گشتاور خروجی ۲۸۰ نیوتن‌متر شناخته می‌شود و به‌قول ماشین‌باز‌ها در دسته خودرو‌های کراس‌اوور قرار می‌گیرد. 

قیمت میتسوبیشی اوتلندر وارداتی که از بین نسخه‌های پنج‌نفره به ایران آمده در سامانه یکپارچه نزدیک دو میلیارد تومان است، اما از الان می‌دانیم که به‌خاطر هزینه‌های جانبی قیمت میتسوبیشی اوتلندر بیشتر از این حرف‌ها خواهد بود. 

تویوتا لوین

2288755_699

تویوتا لوین نسبت به اغلب محصولات تویوتا تفاوت مهمی دارد. تویوتا لوین وارداتی محصول مشترک تویوتا ژاپن و شرکت چینی به‌اسم گک است و توسط صنایع خودروسازی برساوش وارد ایران شده است. 

قیمت تویوتا لوین وارداتی که زمستان پارسال وارد ایران شد، دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بود، اما الان قیمت تویوتا لوین وارداتی برای متقاضیان سامانه یکپارچه دو میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان حساب می‌شود. 

تویوتا لوین از پیشرانه ۱.۲ لیتر توربوشارژ کمک می‌گیرد. خروجی موتور تویوتا لوین ۹۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی است و نیروی تولید‌شده از طریق گیربکس ۱۰ دنده مصنوعی به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. مشخصات فنی تویوتا لوین وارداتی نشان می‌دهد به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، به ۵.۹ لیتر بنزین احتیاج دارد و در بخش امکانات رفاهی با آپشن‌هایی مثل رادار بین خطوط، رادار خروج از خط و ... روبرو می‌شویم.

 

بیشتر بخوانید
دیدگاه
پربازدیدترین مطالب
تازه‌ترین عناوین